موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
205131
۲۳ شهریور ۱۳۹۸

موقع خرید لوازم‌التحریر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس دغدغه والدین تهیه نوشت‌افزار خوب و با کیفیت برای فرزندان‌‌‌‌‌‌شان است.

به گزارش کودک پرس ، نوشت افزار به مجموعه گسترده‌ای از ابزار‌هایی گفته می‌شود که برای نگارش، نقاشی یا ترسیم به کار می‌روند. حال ممکن است این نوشت افزار توسط کودکان در مهد کودک، دانش آموزان در مدرسه، دانشجویان در دانشگاه، کارمندان در ادارات و موسسات، هنرجویان در آموزشگاه های هنری و … استفاده شود.

رایج ترین لوازم التحریر مداد، خودکار، دفتر، پاک‌کن، تراش و دفتر یادداشت هستند که ما از کودکی تا پیری با آنها سر و کار داریم. اما باید گفت که آنها به دسته های مختلفی مانند نوشت افزار تحصیلی، لوازم اداری و لوازم بایگانی تفکیک می شوند که در برخی از آنها ممکن است لوازم مشترک نیز موجود باشد.

 

آغاز سال تحصیلی برای بچه‌ها خیلی مهم است و می‌تواند به خاطره‌ زیبا  تا پایان سال تبدیل شود، بنابراین تلاش کنید در عین صرفه جویی و حفظ سلامت خود، رضایت اولیای خود را هم جلب کنید.

حال که به آخرین روز‌های تابستان می‌رسید، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می‌بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای  دانش آموزان هستند. خرید این لوازم برای  بچه ها بسیار هیجان انگیز است، والدین نیز در تلاشند تا لوازم التحریری را خریداری کنند که کارایی لازم را داشته باشد.

 

 

دانش آموزان کلاس اولی در این روز‌ها با شور و حال زیادی به خرید لوازم التحریر می‌روند و با توجه به رنگ آمیزی‌های شادی که این لوازم دارند شیفته آن‌ها می‌شوند؛ به طوری که دوست دارند تمام لوازم التحریر‌ها را هر چند مورد استفاده‌شان  در آن مقطع نباشد هم خریداری کنند.

 

نکاتی که کلاس اولی ها باید هنگام خرید رعایت کنند

– هنگام خرید نوشت افزار  علاوه بر  صرفه جویی، باید کارایی خوب داشته باشد. چون کودکانمان اولین بار است که از این وسایل استفاده می‌کنند باید لوازمی را خریداری کنید که مورد نیازشان باشد.

–  اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری را باید رعایت کند. برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می‌تواند خطرناک باشد. رنگ‌های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند.

– اصلی‌ترین وسیله مورد نیاز  دانش آموزان کلاس اول مداد و خودکار برای نوشتن است. مداد‌های معمولی ترکیبی از گرافیت، خاک رس و کمی دوده است که بسته به میزان حرارتی که مداد‌های مختلف موقع ساخت می‌بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است.

– در خرید خودکار به جنس و کیفیت آن توجه کنید، خودکار‌هایی با سطح مقطع سه گوش از خودکار‌های با سطح مقطع دایره‌ای بهتر هستند. خودکاری را انتخاب کنید که جوهرش خوب باشد و قطع و وصل نشود و یا پس ندهد. بدنه خودکار‌ها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می‌سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.

 

البته خوب است بدانید دانش آموزان دبستانی معمولا برای استفاده از خودکار محدودیت دارند و ابتدای کار بیشتر از مداد استفاده می‌کنند. برای زنگ نقاشی و رنگ آمیزی نیاز به مداد رنگی دارند. درست است که مداد شمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگشان از لوازم التحریر مورد علاقه بچه ها برای نقاشی است اما ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند.

مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می‌سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید که بچه‌ها بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشم نزنند. خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است. مداد رنگی بهترین گزینه برای استفاده کلاس اولی‌ها است پس در خرید مداد رنگی دقت کنید که حداقل رنگ‌های مورد نیاز را داشته باشد تا سر کلاس به مشکل بر نخورند و یا از لوازم دیگران استفاده نکنند.

مدادتراش و مدادپاک کن هم از دیگر وسایل پرکاربرد دانش آموزان است. بهتر است مدادتراش مخزن دار تهیه کنید تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه‌ها از روی زمین نباشید.

یکی از لوازمی که بعد از مداد کاربرد زیادی  دارد پاک کن است، پاک کن را هر چند وقت یکبار بشویید تا آلودگی ها‌ی آن از بین برود و باعث بیماری نشود. جنس بیشتر مدادپاک کن‌ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند.

 

دفترچه هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط ۴۰ برگ، ۶۰ برگ، ۸۰ برگ، ۱۰۰ برگ و ۲۰۰ برگ در بازار موجود است. بهتر است دفترچه‌هایی با تعداد برگ کم بخرید، چون دفترچه‌های قطور دیر تمام می‌شوند و مدت‌ها در دست شما دانش آموزان ورق می‌خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند. دفترچه‌های سیمی با جلد‌های محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی هستند. بهتر است موقع خرید دفتر، دفتر‌هایی با رنگ و طرح جلد متفاوت بگیرید تا از اشتباه در تشخیص دفترهایتان جلوگیری کنید. برای هر درس دفتری با یک رنگ و یا طرح متفاوت اختصاص دهید. دفترچه یادداشت نیز برای یادداشت کردن تکالیف روز بعد برای جلوگیری از فراموش کردن آن‌ها خوب است .

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار