موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
205075
۲۱ شهریور ۱۳۹۸

هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به عملیات پروازی انتقال قلب از یزد به تهران گفت: قلب کودک ۹ ساله یزدی در روز عاشورا برای پیوند به کودک ۹ ساله‌ای در تهران منتقل شد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر مهدی شادنوش اظهارکرد: این کودک یزدی در یک حادثه حین دوچرخه سواری آسیب دیده بود و بلافاصله تلاش برای بازگرداندن او به زندگی در بیمارستان رهنمون یزد انجام شد اما شدت ضربه به سر این پسر ۹ ساله به‌حدی بود که سبب مرگ مغزی وی شد.

وی در ادامه گفت: با مرگ مغزی کودک تیم رضایت‌گیری واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان شهید رهنمون یزد موفق به اخذ رضایت از این خانواده برای اهدای اعضای بدن شدند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: با این اعلام رضایت این خانواده و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و با کمک اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز کرد و پس از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفت و بعد از دریافت، قلب پیوندی را به‌صورت پروازی به بیمارستان شهید رجایی منتقل کرد.

شادنوش ادامه داد: خوشبختانه عملیات انتقال هفتمین قلب اهدایی با موفقیت انجام شد و قلب سجاد ٩ ساله که هنگام دوچرخه سواری در یزد تصادف کرده بود، در سینه مهیار ٩ ساله در تهران جای گرفت.

وی با بیان اینکه این عملیات در روز عاشورا با موفقیت انجام شد، گفت: این هفتمین عملیات انتقال قلب بین استانی است که با ایثار این خانواده بزرگوار میسر شد البته هماهنگی برای انتقال اعضا به‌صورت استانی دشوار و حاصل یک کار بین‌بخشی است و خوشبختانه استان یزد نیز رکورددار این عملیات و اقدام انسان‌دوستانه و خداپسندانه در کشور است.

به گزارش سایت وبدا،‌ رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در پایان گفت: کبد این کودک ۹ ساله نیز برای پیوند به دیگر بیماران نیازمند از یزد به شیراز منتقل شد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار