موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
205051
۲۱ شهریور ۱۳۹۸

اتاق مادر و کودک در معابر عمومی شهر قزوین ایجاد می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با بسترسازی مناسب شرایط ایجاد اتاق مادر و کودک در معابر عمومی و فضاهای شهری قزوین مهیا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و  خانواده استانداری در جلسه شهر دوستدار کودک که در دفتر امور شهری استانداری تشکیل شد اظهارداشت: بسترسازی و مناسب سازی شهر براساس مولفه های تعیین شده در آئین نامه شهر دوستدار کودک ضروری است.

وی افزود: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن نیازهای اساسی کودک در اولویت قرار گرفته و شرایط فرهنگی اجتماعی ، شهرسازی، معماری و زیست محیطی همسو با نیازهای کودک اصلاح شده و حقوق آنها در سیاست ها، قوانین، برنامه ها و اعتبارات رعایت شود.

ربیعی با اشاره به وظایف شهرداری در راستای ساماندهی کودکان خیابانی یادآورشد: تخصیص بودجه و تجهیز فضای فیزیکی مناسب برای اجرای مراحل ساماندهی به استناد ماده ۶ قانون شهرداریها در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی حائز اهمیت است و شهرداریها می بایست در مدت زمان کوتاهی نسبت به تحقق این مهم اقدام کنند.

دبیر مرجع متناظر ملی کنواسیون حقوق کودک تصریح کرد: به استناد ماده یک پیمان نامه حقوق کودک، افراد کمتر از ۱۸ سال در ردیف کودکان محسوب می شوند لذا توجه همه جانبه به کودکان از ابعاد مختلف آموزشی، ورزشی، تفریحی، بازی در راستای تحقق حقوق کودک تلقی می شود.

 

وی اضافه کرد: انتظار می رود آموزش های خاص و نظام مند کودکان، استاندارد سازی فضای بازی کودکان در شهر، تخصیص فضاهای بازی متناسب با سرانه کودکان و راه اندازی شهرک مشاغل ویژه کودکان در دستور قرار گیرد و به زودی استان قزوین نیز در این حوزه سرآمد شود.

ربیعی گفت: راه اندازی اتاق مادر و کودک در تمام اماکن عمومی اعم از بخش دولتی و خصوصی نیز همواره یکی از دغدغه های حوزه بانوان و خانواده بوده و براساس پیگیری های به عمل آمده سازمان نظام مهندسی با طرح موضوع در کمیسیون تخصصی، مصوب کرده تا اتاق مادر و کودک در نقشه همه اماکن عمومی لحاظ شود.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: یکی دیگر از نیازهای استان حول محور کودکان راه اندازی کلینیک حقوق کودک است و انتظار می رود شهرداری نسبت به اختصاص فضایی برای راه اندازی این مکان همت کند و این کلنیک نیز همانند سایر استانها با مشارکت کانون وکلا و اداره کل امور بانوان وخانواده در استان قزوین راه اندازی شود.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار