موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204994
۲۶ خرداد ۱۳۹۸

همایش «کودک و محیط زیست» در قم برگزار شد

همایش«کودک و محیط زیست» با حضور کودکان کتابخوان فعال در حوزه محیط زیست در قم برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،به همت ادارات کتابخانه‌های عمومی و حفاظت محیط زیست استان قم و با حضور حجت‌الاسلام امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و حمیدرضا موسوی، معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، محمدرضا عابدی و رئیس حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، همایش «کودک و محیط زیست» در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام امیرعطاءاله جباری طی سخنانی با تاکید بر لزوم حراست از کره زمین به‌عنوان یک وظیفه انسانی تصریح کرد: همگان در نگهداری کره زمین سهیم هستیم و باید به حفاظت از محیط زیست به‌عنوان یک وظیفه‌ای همگانی توجه داشته باشیم.

حمیدرضا موسوی، معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به آلوده شدن محیط زیست بر اثر اشتباه‌های انسانی گفت: امروز این آلودگی موجب بسیاری از بیماری‌ها شده است؛ آب به‌عنوان مایع حیات بسیار مورد هجمه انسان‌ها قرار گرفته است و امروز بر اساس گزارش فقط یک سوم مردم جهان از آب سالم آشامیدنی استفاده می‌کنند.

محمدرضا عابدی، رئیس حیاط وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عملکرد والدین به صورت مستقیم بر کودکان تاثیر می‌گذارد بیان کرد: این افراد برترین مربیان کودکان هستند به همین علت در ابعاد مختلف باید به الگوسازی که با رفتار و گفتار خود دارند، توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما باید داشته‌های امروز خود را برای آیندگان و کودکان خود نگه‌داری کرده و بدانیم که منابع امروزی روزی به پایان می‌رسد و در این راستا باید آینده کودکان خود را مورد توجه قرار دهیم.

در این همایش معصومه احمدی از کتابخانه امام علی(علیه‌السلام) به معرفی کتاب «رویای زباله‌ها» و محمدحسین حجازی از کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای به معرفی کتاب «محافظت از محیط زیست» پرداختند.

ستاره الهیان از اعضای فعال کتابخانه مریم نیز طی سخنانی در معرفی کتاب «راهنمای عملی بازیافت» گفت: بازیافت به زبان عامیانه به معنای استفاده دوباره و جلوگیری از مصرف بیهوده است که اجرای آن به نیاز به آموزش عمومی دارد.

در پایان این همایش از کودکان کتابخوان فعال در حوزه محیط زیست و سازندگان کاردستی‌های برتر کتابخانه‌های عمومی استان قم با اهدا جوایزی به رسم یادبود تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار