موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204979
۲۶ خرداد ۱۳۹۸

​کتابی که کودکان را به اندیشیدن تشویق می‌کند

زینب نیکخواه‌آزاد در کتاب «چه و چه» کودکان را به تفکر درباره مسایل بسیار مهم زندگی تشویق می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، زینب نیکخواه‌آزاد، نویسنده و تصویرگر «چه و چه» در این کتاب دنیای متفاوتی را برای کودکان گروه سنی «ج» بنا کرده است. او درگام نخست، آرامش و عظمت دریا و تنهایی پسر را نشان داده و در ادامه با آگاهی از علاقه کودکان به بزرگ دیده شدن، مفاهیم فلسفی «کوچک و بزرگ» را با زبانی قابل‌فهم برای مخاطب خود تشریح کرده است.

دوستی پسرچه و دریاچه با بازی کردن، بیشتر می‌شود و در ادامه گفت‌وگویی درباره گنج پیش می‌آید و دریاچه در حکم یک بزرگتر، مواردی را مطرح می‌کند که پسربچه را به تفکر وادار می‌کند. «چه و چه» تعارضاتی که بزرگترها با آن‌ها درگیرند و ناخواسته و نادانسته به بچه‌ها انتقال می‌دهند، را از زبان دریاچه بیان می‌‌کند.

قهرمان‌های این کتاب، به دریافتی عمیق و اصیل از زندگی رسیده و جهان اطراف خود را با فعال و مفید بودن برای دیگران تغییر داده‌اند. اتفاقی که اغلب کودکان درک و اطلاعی از آن ندارند و خودخواهی را تنها راه رسیدن به اهداف می‌دانند.

زینب نیکخواه آزاد، نویسنده و تصویر‌گر «چه و چه» دانش‌آموخته‌ رشته‌ طراحی‌صنعتی است و از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «به سپیدی برف و به سرخی انار» اشاره کرد که از سوی کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

انتشارات کتاب نیستان، کتاب «چه و چه» را در قالب 24 صفحه منتشر کرده است.
 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار