موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204924
۲۰ شهریور ۱۳۹۸

چالش زیبای سلفی گرفتن با یک پرچم عزا

چند نوجوان هشت تا ۱۲ ساله گردهم جمع شده‌اند و با نصب پرچمی متبرک به نام “یا حسین(علیه‌السلام)” به صورت برعکس، چالش گرفتن عکس سلفی را برای عزاداران حسینی به راه انداخته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، محرم است و ماه پیروزی خون بر شمشیر، محرم است و ماه عزای اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، محرم است و کوچه پس کوچه های شهر من با پرچم های عزای خود رخت سیاه بر تن کرده است.

در هر گوشه و کناری همه اقشار مختلف مردم به نوعی عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان عرضه می دارند، برخی ها ایستگاه صلواتی برای ماشین نویسی در محرم برپا کرده اند و برخی دیگر چای و شربت نذری توزیع می کنند.

این حب حسین(علیه‌السلام) است که دل های بیشماری را به هم وصل کرده، پای عشق به اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) که در میان است دوستی ها هم ریشه عمیق تری به خود می گیرد.

تکیه های متعددی در سطح شهرستان تویسرکان برپا شده است حتی کودکان و نوجوانان هم همین گونه عمل می کنند، البسه ای که کودکان بر تن پوشیده اند نام یا حسین(علیه‌السلام) یا ابوالفضل(علیه‌السلام) بر روی آن نقش بسته است و البته نام یا رقیه(سلام‌الله علیها) هم بسیار به چشم می خورد.

 

در میان این تکیه ها، کودکان و نوجوانانی در نهایت هشت تا 12 ساله هم حضوری پرشور و پررنگ دارند، عشق حسین(علیه‌السلام) است دیگر، مادران و پدرانشان خوب به آنان چنین مِهر و دلدادگی را آموخته اند، یک حضور در یک روضه همه را نمک گیر سالار شهیدان کرده است.

و اینجا شاید تکیه کوچک اما پر عظمت و پرجوش و غروش دو امیر محمد و امیر مهدی رنگ و بویی دیگر و جذابیت خاصی دارد.

 

 

راننده گفت بایستیم شربتی بگیریم و گلویمان تازه شود، امیرمحمد 11 سال بیشتر به نظر ندارد، اما شربت ها را با احترامی که در مکتب حسینی آموخته به ما می دهد.

پیاده می شوم تا عکسی از او بگیرم دوستان خود را هم معرفی می کند، می گویم پرچم یا حسینی که بر تکیه نصب کرده اید برعکس است، کمکتان بدهم تا درست شود، خنده ای کردند و گفتند نه.

این پرچم برای سلفی گرفتن با تکیه ساده ما است تا هرکسی که آمد و اینجا با نوای بلندگویی که از آن نوحه حسینی پخش می شود و دلش شکست عکس سلفی بگیرد و برای خانواده اش ببرد.

اینجا دستانی کوچک اما دل هایی بزرگ تنها حول محور حسین(علیه‌السلام) گرد هم جمع شده اند گاهی هم در هنگام غروب و شب ها چایی دم می کنند و به عزاداران حسینی می دهند.

دل های بزرگتان همیشه گرم و قلب هایتان برای ثارالله بتپد…

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار