موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
204911
۲۰ شهریور ۱۳۹۸

افزایش افسردگی در بین نوجوانان آمریکایی

نتایج آمار‌ها و بررسی‌های جدید از افزایش قابل توجه افسردگی نسبت به شش سال قبل در آمریکا حکایت دارد.

به گزارش کودک پرس ، پایگاه اینترنتی امریکن فری بیکن گزارش داد، حدود ۱۵ درصد نوجوانان آمریکایی در سال ۲۰۱۸ مبتلا به افسردگی شدید بودند.
نتایج آمار‌ها و بررسی‌های جدید از افزایش قابل توجه افسردگی نسبت به شش سال قبل در میان دختران نوجوان در آمریکا حکایت دارد.
این آمار‌ها در واقع گزارشی نگران کننده درباره بحران سلامت روان نوجوانان در آمریکا است.

این آمار‌های جدید در چارچوب تحقیقات ملی سال ۲۰۱۸ و تحقیقات سالانه بر روی نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال و همچنین افراد بزرگسال صورت گرفت و در جریان آن از نوجوانان خواسته شد تا به سوالاتی درباره افسردگی پاسخ دهند و این که آیا طی سال گذشته با احساساتی نظیر تهی بودن زندگیشان از احساس شادی و عزت نفس مواجه بودند یا این که تغییراتی در وضعیت خواب یا غذای خود مواجه بودند.
در صورتی که یک فرد به مدت حداقل دو هفته شمار کافی از این شاخص‌ها یا موارد دیگر را تجربه کند، به نظر می‌رسد که دچار علائم افسردگی شده است.
در این تحقیقات که به وضعیت افسردگی نوجوانان از سال ۲۰۰۴ تاکنون پرداخته شده است، نشان می‌دهد میزان افسردگی نوجوانان به تدریج افزایش داشته است و از سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۴ و چهار دهم درصد نوجوانان دچار علائم افسردگی شدید شدند که این آمار تاکنون بی سابقه بوده است.
بر اساس این آمار‌ها در سال ۲۰۱۸، هشت درصد نوجوانان ۱۲ و ۱۳ ساله علائم افسردگی را تجربه کردند و این در حالی است که برای نوجوانان ۱۴ تا ۱۵ ساله این آمار ۱۵ درصد و برای ۱۶ تا ۱۷ ساله‌ها ۱۹ درصد بوده است.

با این حال موضوع نگران کننده تفاوت شدت افسردگی در بین دختران و پسران است. آمار‌ها نشان می‌دهند دختران نوجوان همواره بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی شدید بوده اند تا جایی که امریکا اکنون به جایی رسیده است که یک پنجم دختران آن سال گذشته افسردگی را تجربه کرده اند؛ که این آمار دو برابر سال ۲۰۱۱ است.

وال استریت ژورنال نیز اخیرا گزارش داد دختران نوجوان در حال حاضر با اضطراب، افسردگی و تنهایی بسیار نگران کننده‌ای دست به گریبانند و تلاش آن‌ها برای خودکشی در سطح بی سابقه‌ای قرار گرفته است. این روند به نظر می‌رسد که تا زمان ورود آن‌ها به دانشگاه نیز ادامه دارد. حدود ۱۴ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۸ علائم افسردگی شدید را تجربه کردند که این افزایش قابل توجهی را از آمار حدود هشت درصدی برای بیشتر سال‌های دهه منتهی به ۲۰۱۳ نشان می‌دهد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار