موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
204841
۱۷ شهریور ۱۳۹۸

اثر نوجوان ایرانی، بهترین فیلم کوتاه جشنواره سینمای کودکان مکزیک شناخته شد

«آر یو والیبال؟!» به کارگردانی «محمد بخشی» کارگردان نوجوان ایرانی به عنوان بهترین فیلم کوتاه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی سینمای کودکان مکزیک در مکزیکوسیتی شناخته شد.

به گزارش کودک پرس ، این فیلم از سوی هیات داوران جشنواره به عنوان بهترین فیلم کوتاه جشنواره انتخاب شده است.

در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی سینمای کودکان مکزیک که در بخش های فیلم های کوتاه، فیلم های بلند و مستند برگزار شد، آثار هنری متعددی از کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان، بلژیک، نروژ، کلمبیا، جمهوری چک، قرقیزستان، گرجستان ، ایران، آرژانتین، لهستان، فرانسه، روسیه، ایتالیا، انگلستان، کرواسی، آفریقای جنوبی، هند، سنگاپور، کنیا، برزیل و مکزیک شرکت داشتند.

جشنواره بین المللی سینمای کودکان مکزیک از سال ۱۹۹۵ در مکزیک برگزار می شود و هرساله مورد توجه هنرمندان از نقاط مختلف دنیا قرار می گیرد.

فروردین امسال هم «اسماعیل علیزاده» برای تدوین فیلم کوتاه داستانی آریو والیبال؟! از جشنواره فصلی فیلم کوتاه «As IFF» در کشور آمریکا جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرد.

این فیلم کوتاه درباره گروهی پناهجوی عرب است که به مرزهای یک کشور انگلیسی زبان می‌ رسند. مرز بسته است و پناهجویان با سربازهای مرزی درگیر می‌ شوند تا اینکه چند کودک راه را برای ارتباط این دو گروه باز می ‌کنند.

 

پیشتر از این نیز، آریو والیبال؟! یک جایزه بین المللی البته در حوزه ورزشی را از آن خود کرده بود.

در نهمین دوره جشنواره فیلم های ورزشی (BCN) بارسلونا که اردیبهشت سال گذشته در محل جشنواره المپیک و ورزش (خوآن آنتونی سامارانچ ) برگزار شد ، این فیلم، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم ورزشی بارسلونا را از آن خود کرد.

 

این جشنواره یکی از ۱۶ جشنواره زیر مجموعه فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی (FICTS) است و نقطه عطفی بین جهان سینما، ورزش، سیاست و جامعه محسوب می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار