موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204781
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

شور حسینی دانش‌آموزان مازندران به یاد نوجوان شهید کربلا

دانش‌آموزان استان مازندران صبح امروز در همایش “احلی من العسل” همزمان با نوجوانان سراسر کشور به یاد حضرت قاسم(علیه‌السلام) نوجوان شهید دشت کربلا به سوگواری نشستند.

به گزارش کودک پرس ، همایش احلی من العسل به یاد نوجوان شهید دشت کربلا حضرت قاسم (علیه‌السلام) همزمان با هفتمین روز از محرم الحرام با حضور دانش آموزان ۳۲ شهرستان و منطقه استان مازندران همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در این همایش گفت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ حسینی و انتقال پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا به نسل نوجوان جامعه برگزار می‌شود.

محمد شعبانی افزود: عاشورا و قیام امام حسین (علیه‌السلام) فقط به عزاداری نشستن و گریستن نیست ، زیرا حماسه محرم گنجینه تمام نشدنی معرفت و معاد است که باید آن را درک و در زندگی جاری کرد.

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا حماسه‌ای معنایی و ایمانی است ، افزود: قیام امام حسین‌(علیه‌السلام) فراتر از هر مرز ، اعتقاد و مذهب است و امروز در جای جای جهان و مردمی با ادیان متفاوت در مقابل این حماسه شگفت‌زده شدند.

 

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار