موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204751
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

سوگواره«احلی من‌العسل» در دهدشت/ لبیک دانش‌آموزان عاشورایی به نوجوان شهید کربلا

نوجوانان عاشورایی دهدشت و سوق با آرمان‌های نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم‌ابن الحسن(علیه‌السلام) تجدید بیعت کردند.

به گزارش کودک پرس ، در هفتیمن روز از محرم همزمان با سراسر کشوری سوگواره دانش‌آموزی«احلی من‌العسل» بزرگداشت مقام نوجوان دشت کربلا قاسم‌ابن‌الحسن برگزار شد.

در این آیین نوجوانان حسینی ندای«لبیک یا حسین» سر دادند و در رثای حضرت قاسم به نوحه‌سرایی و سوگواری پرداختند.

دانش‌آموزان عاشورایی با شرکت در این سوگواره معنوی با الگو گرفتن از نوجوان دشت کربلا ایشان را سرمشق زندگی خود قرار دادند.

در شب عاشورا زمانی که امام حسین(ع) یاران و اصحاب خویش را جمع کرد و واقعه عاشورا را برای آن‌ها شرح داد و فرمود«هر کس می‌ماند بداند فردا چیزی جز شهادت وجود ندارد» حضرت قاسم فرزند امام حسن(ع) نوجوانی بود که برخاست و گفت: عمو آیا فردا من هم در میان کشتگان خواهم بود؟ امام حسین پرسید«قاسم‌جان اول برایم بگو که مرگ در نظرت چگونه است» و حضرت قاسم فرمود«احلی من‌العسل» از عسل شیرین‌تر است. و سرانجام روز عاشورا در رکاب عمویش شربت شهادت نوشید.

 

سید حمزه محقق‌زاده در جمع نوجوانان عاشورایی اظهار داشت: این سوگواره فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های ارزشمند نوجوان کربلا حضرت قاسم‌ابن الحسن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: نوجوانان به تاسی از مقام شهدای کربلا ولایت را پاس می‌دارند و خود را سرباز صدیق برای کشور و نظام می‌دانند.

محقق‌زاده عبرت‌آموزی از عاشورا را از دیگر اهداف سوگواره برشمرد و گفت: ظلم‌ستیزی مهمترین درس از قیام عاشورا است.

 

این مسؤول اضافه کرد: یزیدیان همیشه هستند تاریخ همیشه حق و باطل را در کنار هم دارد و تا زمان ظهور منجی عدالت برقرار نخواهد شد.

علی پورک‌پور در این همایش گفت: همه ساله در ماه محرم به منظور بزرگداشت شهدای نوجوان کربلا به ویژه فرزند امام حسن(ع) که مرگ را از عسل شیرین‌تر می‌دانست سوگواره«احلی من‌العسل» برگزار می‌ود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه دهدشت هدف از برگزاری این سوگواره را آشنایی نسل نوجوان و جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و نیز قیام امام حسین(ع) عنوان کرد.

 

پورک‌پور تصریح کرد: در سند تحول چشم‌انداز آموزش و پرورش سند تحول بنیادین حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی از جمله چنین سوگواره‌ای دیده شده و متولیان امر باید همه ساله آن را پاس بدارند.

 

وی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبر معظم توصیه اکید مبنی بر برجسته نمودن شعائر دینی و ارزش‌ها دارند و باید دانش‌اموزان را به این سمت هدایت کنیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار