موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204747
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

فریدون عموزاده خلیلی عنوان کرد؛ طرح «مهربانی در مهر» تزریق پتانسیل فرهنگی به جامعه است

فریدون عموزاده خلیلی، پژوهشگر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان درباره اجرای پویش «مهربانی در مهر»، گفت: پویایی جامعه با افزایش مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف، اتفاق فرخنده‌ای است؛ به خصوص اگر این پویایی با محوریت «کودک» و «کتاب» صورت بگیرد؛ مزیت‌های مضاعفی دارد که در این پویش پیش‌بینی شده است.

به گزارش کودک پرس ، به دنبال برگزاری موفق پویش «مهربانی در مهر» که با محوریت کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و مشارکت گسترده عمومی، مشارکت دستگاه‌های اجرایی و همراهی اهالی فرهنگ و هنر به اجرا درآمد، کمک‌های مردمی شامل نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان و دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور ، پس از جمع‌آوری، آماده ارسال به مناطق سیل‌زده کشور شده است.

فریدون عموزاده خلیلی با اشاره به رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ورود به حوزه ارتقاء سلامت اجتماعی و همچنین اجرای پویش «مهربانی در مهر» گفت: هر حرکتی که مشارکت عمومی و اجتماعی را تقویت و برانگیخته کند، حرکت مثبتی است و اصولا در یک جامعه مدنی و فرآیند اجتماعی، افزایش مشارکت مردم امر فرخنده‌ای است. به خصوص اگر این پویایی دارای دو وجه باشد، مزیتی مضاعف دارد.

وی محوریت و حضور کودکان و نوجوان در این طرح‌ها را یک وجه مهم طرح «مهربانی در مهر» عنوان کرد و گفت: هر حرکتی که با هدف پرداختن به گروه مخاطب کودکان و نوجوانان سامان بگیرد و یا توسط خود این قشر از جامعه انجام شود، اتفاقی مبارک است. چراکه معتقدم برای اینکه بتوانیم پتانسیل‌های نشاط و شادابی را به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه تزریق کنیم، باید به سراغ بچه‌ها برویم.

 

این نویسنده ادامه داد: محور یا وجه دیگر این حرکت‌ جنبه فرهنگی و کتابی آن است؛ تهیه و جمع‌آوری اقلامی چون کتاب، نوشت‌افزار آموزشی و لوازالتحریر برای بچه‌ها، یک پله بالاتر از تهیه ابزارهای ملموس دیگر است؛ چرا که با این اقدام نه تنها یک نقصان و مشکل عینی برطرف می‌شود، بلکه می‌توانیم با این حرکت یک پتانسیل فرهنگی به جامعه تزریق کنیم.

فریدون عموزاده خلیلی تأکید کرد: اصل این حرکت، اقدامی بسیار قابل ستایش است؛ چراکه برای بچه‌های آسیب‌دیده از سیل، شرایط خواندن و انس با کتاب را در یک فضای فرهنگی فراهم می‌کند.

 

گفتنی است کتابخانه‌های عمومی از ۲۰ تیر لغایت ۳۰ مردادماه به عنوان پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی شامل نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و کتاب‌های کمک درسی فعالیت داشتند که طی آن علاقه‌مندان هدایای خود را برای ارسال به مناطق سیل‌زده، به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود اهدا کردند.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار