20465
۰۱ مرداد ۱۳۹۶
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران گفت:

کودکان و نوجوانان 30 درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران در کارگروه امور بانوان و خانواده اردبیل گفت: بیش از 30 درصد از افراد جامعه در محدوده سنی زیر 18 سال قرار دارند که این خود رقمی بزرگ است و این میزان جمعیت بیانگر اهمیت برنامه‌های حوزه کودک است.

به گزارش کودک پرس، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران در کارگروه امور بانوان و خانواده اردبیل گفت: بیش از 30 درصد از افراد جامعه در محدوده سنی زیر 18 سال قرار دارند که این خود رقمی بزرگ است و این میزان جمعیت بیانگر اهمیت برنامه‌های حوزه کودک است.

مظفر الوندی با اشاره به اینکه حمایت، صرفا فقط نگاه عاطفی و صدقه‌ای نیست افزود: کودکان حق دفاع ازخود ندارند و این وظیفه دولت و حاکمیت است تا حقوق کودک را تضمین کند.

وی از استخراج 20حق مرتبط با کودکان از منابع مختلف خبرداد و افزود: حق آموزش، تفریح و توجه به مصالح کودک از جمله این حقوق است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمادبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران ادامه داد: بر اساس مطالعات ارزش‌ها و قواعد بنیادی که می‌بایست در اقدامات مربوط به کودکان موردتوجه قرار گیرد، عدم تبعیض نسبت به کودکان به ویژه دختران، رعایت منافع عالی کودکان، احترام به نظرات کودکان، رویکرد جمعیت محور، توجه به نقش خانواده، دانش‌بنیان بودن اقدامات و پاسخگو بودن دست‌اندرکاران است.

الوندی افزود: در چشم‌انداز حقوق کودک در جمهوری اسلامی ایران نیز رشد یافتگی، انگیزه برای پیشرفت، برخورداری از سلامت، حمایت کامل کودکان و سهم قابل‌توجه در مشارکت اجتماعی تأکید شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیماوی حمایت از کودکان را محدود به کودکان آسیب دیده ندانست و گفت: در برنامه‌های حمایتی تمامی کودکان تحت حمایت هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار