موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
204626
۱۴ شهریور ۱۳۹۸

کنفرانس تخصصی حقوق کودک

کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور معاون وزیر دادگستری در استانداری اردبیل برگزار شد. انسداد تحصیلی، کودکان کار و کودک همسری از موضوعات مهم مورد بحث در این کنفرانس بود.

به گزارش کودک پرس ، محمدلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با توجه به اینکه امسال سال تحول در حقوق کودک نامگذاری شده ماسعی کردیم با برگزاری جلسه ای متولیان امور کودکان را گرد هم آورده با بحث و هم افزایی برای  بهبودی در وضعیت کودکان استان انشالله  شاهد تحولاتی در این حوزه  باشیم.

عباسی معاون وزیر دادگستری و دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این کنفرانس گفت: بر اساس آموزه های دینی  کرامت انسان ها وهمچنین کودکان باید حفظ شود.

وی کودک همسری را از پدیده های اجتماعی دانست و افزود: همین موضوع را قانونگذار جرم انگاری کرده یعنی در حقیقت ازدواج های زود هنگام اساسا جرم بوده وقابل تعقیب کیفری، اگر والدین و فرد عاقد چنین اتفاقی را رقم بزند باید مجازات شود و باید برای جلوگیری از این موضوع کار فرهنگی کرد.

ندایی معاون سیاسی و امینیتی استاندار نیز  نقش سمن ها وتشکل های مردم نهاد را در افزایش آگاهی جامعه در خصوص حقوق کودکان ورعایت آن بسیار موثر دانست.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان هم درباره حمایت قضایی از کودکان سخن گفت و افزود: شکل گیری دادگاه های کودکان، تصویب قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و قانون حمایت از خانواده در همین راستا است.

 

در این کنفرانس تاکید شد کودکان خط قرمز جامعه هستند چرا که کودکان آینده سازان کشور و جامعه هستند پس باید مورد توجه قرار گیرند و حق و حقوق آنها بصورت کامل رعایت شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار