موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204617
۱۴ شهریور ۱۳۹۸

فعالیت ۷۰ مهدکودک خصوصی زنجان رصد می‌شود

هم اکنون ۷۰ مهدکودک خصوصی تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج مورد روستامهد هستند و به طور جدی بر آنها نظارت می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، رئیس بهزیستی شهرستان زنجان افزود: تمامی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان سالانه حداقل ۲ بار مورد بازدید کارشناسان دفتر امور کودکان و نوجوانان قرار و رتبه بندی و ارزشیابی آنان انجام می‌گیرد.

رزاق منافی افزود: بر این مبنا درجه بندی و ارزیابی مهدهای کودک خصوصی تحت نظارت شهرستان طی ماه‌های گذشته آغاز شده که همچنان این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به رتبه بندی مهدهای کودک خصوصی ادامه داد: چک لیست ارزشیابی و ارتقای کیفیت مهدهای کودک بر اساس یک ستاره مشروط، یک ستاره، ۲ ستاره، سه ستاره و چهار ستاره انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: منظور از ارزشیابی فرایندی است که با انجام بازدید کارشناس ارزشیاب از مهد کودک و تکمیل چک لیست های مرتبط با نوع مهد کودک منجر به رتبه بندی یا سطح بندی مهد کودک می شود.

وی یادآوری کرد: ارزشیاب مهدهای کودک خصوصی متشکل از کارشناس ارزشیاب، کارشناس ناظر کمیته نظارت تخصصی ستاد و استانی است.
به گفته منافی،  وجود یک سیستم نظارت دقیق می تواند با ارائه برنامه ریزی مناسب، مدیران مهد کودک را برای شناسایی و پاسخ به موقع و موثر در برابر عواملی که موضوع تربیتی و پرورشی کودکان را تهدید می کند توانا سازد.

وی اظهار داشت: مراکز آموزشی و پیش دبستانی و مهدهای کودک با هدف کمک به رشد همه جانبه کودکان و رشد استعدادها و علایق کودکان شکل گرفته است و ارتقای سطح کیفی و بهینه سازی خدمات در مهدهای کودک از اهداف کلی ارزیابی مهدهای کودک به شمار می رود.
رئیس بهزیستی شهرستان زنجان ادامه داد: انطباق برنامه های مهدهای کودک با شئونات اخلاق اسلامی، رعایت حقوق کودکان در ابعاد مختلف در مهدهای کودک از جمله شرایط فیزیکی و تجهیزات، ایمنی، بهداشت و سلامت، کیفیت محتوا، افزایش اعتماد خانواده ها از طریق ارتقاء کیفیت مهدهای کودک از اهداف اختصاصی درجه بندی و ارزشیابی مهدهای کودک است.
وی یادآوری کرد: در زمان حاضر پوشش ۱۰۰ درصدی مهدهای کودک برای استفاده گروه‌های هدف در شهر زنجان وجود دارد و تاکنون درخواست مجوزی برای ایجاد چنین مراکزی داده نشده است.

 

منافی افزود: نظارت بر فعالیت و عملکرد مهدهای کودک به عنوان پرورش دهندگان و آینده سازان ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار