موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204565
۱۳ شهریور ۱۳۹۸

نخستین کلینیک حقوق کودک در اردبیل آغاز بکار کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از راه‌اندازی نخستین کلینیک حقوق کودک با هدف پایش و ارزیابی حقوق کودکان در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، زعفر احدزاده افزود: این مسئولیت در خرداد ماه سال جاری به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واگذار شد.

وی بیان کرد: این کلینیک با حمایت‌های ارزنده مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک می‌تواند در تبیین حقوق کودک برای خانواده‌ها و کودکان بسیار مفید واقع شود و بستر توسعه عملی توجه به حقوق کودک را فراهم آورد.

احدزاده  با اشاره به برخی بازدیدها از مناطق محروم، مدارس استثنایی، مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، مدارس حاشیه شهر و مؤسسه بیان ویژه ناشنوایان گفت: در این بازدیدها وضعیت آموزش حقوق کودک در قالب‌های مختلف در فعالیت‌های کانون بررسی شد.

وی  ادامه داد: در سه سطح مربیان، والدین و کودکان، کارگاه‌های مختلف با موضوع مهارت افزایی و باور افزایی برگزار و به صورت ماهانه نیز برای مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، کارگاه‌های آموزشی تبیین حقوق کودک و نیز الزامات و چالش‌های تربیتی عصر حاضر و صیانت از کودکان آنلاین برگزار می‌شود و در رویکرد علمی پژوهشی اتخاذ شده توسط سازمان مرکزی کانون بستر مناسب برای برگزاری کارگاه‌های حال خوش زندگی پیرامون هشت مهارت مهم و مورد نیاز عصر حاضر برای کودکان به صورتی هماهنگ در استان آغاز شده است.

 

احدزاده گفت: موفقیت‌های اخیر گروه سنی کودک و نوجوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون بویژه در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه سنی به کتب مورد علاقه با استفاده از کتابخانه‌های سیار در شکل‌گیری شخصیت اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است.

 

وی اظهار داشت: کسب ۱۵ رتبه در جشنواره ۲ سالانه هنرهای تجسمی و توفیق عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری با اخذ هفت رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی گوشه‌ای از فعالیت‌های توسعه محور کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش فرهنگی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار