موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
204462
۱۲ شهریور ۱۳۹۸

افزایش فضای مراکز کانون پرورش فکری به ده هزار متر مربع

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: مساحت مراکز کانون از هزار و ۵۰۰متر مربع به ده هزار متر مربع افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس ، منیرصادقی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تعداد اعضای ثبت نام شده در کانون رده سنی ۶ تا ۱۸سال را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و تعداد ۱۰۰هزار جلد کتاب در مجموع در این کانون‌ها وجود دارد.

صادقی گفت:تا سال ۱۳۹۵در استان ۳مرکز کانون پرورش فکری ثابت با مساحت ۱۵۰۰متر مربع دایر بود که در حال حاضر ۹مرکز ثابت و ۹مرکز سیار در حال فعالیت است.

اوبا اشاره به مرزی بودن خراسان شمالی و نبود کتابخانه سیار در شهر‌ها و روستا‌های مرزی گفت:در سال ۹۶با بررسی‌های انجام شده وبا توجه به نیاز شهر‌های مرزی و مناطق اسیب پذیر حومه شهر‌ها، کتابخانه‌های سیار برای این نقاط در نظر گرفته شد.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت جشنواره قصه گویی گفت:اهداف این جشنواره که با شعار (آینده ساختنی است) فعالیت میکند، توسعه و ترویج فرهنگ دیرینه قصه گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی و همچنین احیای سنت قصه گویی است.

او با بیان اینکه این جشنواره درسه فصل برگزار می‌شود افزود: فصل اول قصه گویی صحنه‌ای برای دختران و پسران تا ۱۸سال است که شامل بخش ملی و بین المللی است و برگزیدگان مراحل منطقه‌ای در دوره‌های قبل و قصه گویان حرفه‌ای و داوطلبان سایر کشور‌ها با هم رقابت میکنند.

 

فصل دوم شامل فیلم ۹۰ثانیه‌ای با عنوان قصه زندگی من برای همه سنین و بخش ویژه آن برای قصه‌های خبرنگاران و اهالی رسانه در نظر گرفته شده است. فصل سوم آن هم بخش علمی و مقاله نویسی برای علاقه‌مندان میباشد.

 

صادقی با اشاره به اینکه در سال نود و هفت ۹۰اثر در بخش صحنه‌ای و ۸۰اثر در بخش نود ثانیه‌ای ثبت نام کردند گفت از این تعداد سی اثر به مرحله استانی راه یافتند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار