موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
204344
۱۱ شهریور ۱۳۹۸

استعمال سیگار الکترونیکی باعث به کما رفتن نوجوان آمریکایی شد+ عکس

دانش‌آموز ۱۸ ساله از ایالت یوتای آمریکا وقتی با تنگی نفس دست و پنجه نرم می‌کرد به بیمارستان منتقل شد، اما اکسیژنی که پزشکان به او دادند، بی‌فایده بود.

به گزارش کودک پرس ، یک نوجوان پس از استعمال روزانه سیگار الکترونیکی دچار آسیب فاجعه آمیز ریوی شد.

به گفته مترو، “مادی نلسون” 18 ساله در اوایل سال جاری احساس بیماری می کرد، اما طی ماه گذشته از درد شدید کمر و کلیه رنج می برد.

این دانش آموز از ایالت یوتای آمریکا وقتی با تنگی نفس دست و پنجه نرم می کرد به بیمارستان منتقل شد، اما اکسیژنی که پزشکان به او دادند، بی فایده بود.

“آندریا” خواهر این نوجوان گفت: “وضعیت خواهرم از آسیب جدی به کشنده مبدل شده و اشعه ایکس آسیب شدید وارد شده به ریه های وی را نشان می دهد.”

تصمیم بر این شد، مادامی که وی با زندگی دست و پنجه نرم می کند تحت نظر پزشکی در کما بماند.

آندریا افزود: “در 1 آگوست، پس از انجام 2 برونکوسکوپی مشکل ریوی وی تشخیص داده شد. نتایج آزمایش نشان داد که او دچار پنومونی ائوزینوفیلی حاد است.”

پزشکِ “مادی” وی را از استعمال تمام انواع سیگار الکترونیکی منع کرد.

پنومونی ائوزینوفیلی حاد، بیماری نادری است که به دلیل التهاب ریه باعث تجمع گلبول های سفید در ریه ها می شود.

“مادی” 3 روز پس از مصرف استروئید از کما خارج شد. وی اکنون بدون کمک دستگاه نفس می کشد، اما همچنان به خاطر تنگی قفسه سینه هنگامِ شب به اکسیژن نیاز دارد.

“مادی” با به اشتراک گذاشتن عکس های خود در بیمارستان، مردم را از استعمال سیگار الکترونیکی منع کرد و گفت: “من به خاطر آگاهی شما داستان خود را به اشتراک می گذارم. چیز دیوانه کننده ای در این قلم ها وجود دارد که امن نیست و تقریبا به قیمت زندگی من تمام شد.”

وی با ذکر هشتگ های “سیگار الکترونیکی” و “سیگار الکترونیکی را متوقف کنید” ادامه داد: “من به خودم می گفتم که این اتفاق برای تو نمی افتد، اما برای من اتفاق افتاد و برای شما نیز رخ می دهد. توصیه من را بپذیرید. سیگار نکشید. از سیگار الکترونیکی استفاده نکنید.”

هفته گذشته مشخص شد که سیگار الکترونیکی که به عنوان جایگزینی مطمئن برای سیگارهای سنتی تبلیغ می شود، اولین قربانی خود را گرفت.

جامعه پزشکی اخطار داده و می گوید که تنها حدود یک دهه از تولید سیگارهای الکترونیکی گذشته و خیلی زود است که آنها را مطمئن و بی خطر ترویج کنیم.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) گفت که در آمریکا نزدیک به 200 نفر پس از استعمال سیگارهای الکترونیکی دچار بیماری های شدید تنفسی شده اند. تمام مبتلایان، نوجوان یا بزرگسالانی هستند که از سیگارهای الکترونیکی یا هر نوع دیگری از آن استفاده کرده اند.

“رابرت رِدفیلد” مدیر CDC گفت: “سیگار الکترونیکی، کاربران را در معرض بسیاری از مواد مختلف مانند؛ طعم دهنده ها، نیکوتین، کانابینوئیدها و حلال ها قرار می دهد که ما اطلاعات اندکی در مورد مضرات آنها داریم.”

سیگار الکترونیکی در انگلیس به منظور حفظ بهداشت عمومی ابزاری بسیار مؤثر برای کمک به افراد برای ترک سیگار است.

با این وجود، نگرانی هایی در مورد میزان استفاده از این سیگار وجود دارد، زیرا این محصولات هنوز حاوی نیکوتین بسیار اعتیاد آور هستند.

همچنین برخی از محصولات سیگار الکترونیکی حاوی مواد مضر بالقوه دیگری هستند و تعدادی از طعم دهنده ها مانند؛ دارچین، وانیل و گیلاس واکنش سمی ایجاد می کنند.

در حال حاضر، انگلیس مقررات اتحادیه اروپا در مورد میزان نیکوتین موجود در یک سیگار الکترونیکی را رعایت می کند و میزان آن در آمریکا بسیار بیشتر است.

“دکتر آرون اسکات” از دانشگاه بیرمنگام گفت که میزان زیاد نیکوتین در سیگارهای الکترونیکی می تواند مشکلات بهداشتی بیشتری را در آمریکا به خود اختصاص دهد.

اسکات افزود: “من فکر می کنم باید محتاط تر عمل کنیم. پتانسیل ابتلا به بیماری ریوی همچنان وجود دارد و ما باید این مسئله را بفهمیم که به جای اینکه سر خود را مانند کبک زیر برف کنیم، تنها بر منافع و روشی که ترک سیگار را برای مردم میسر می کند، تمرکز کنیم.”

منبع: تیتر۱

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "استعمال سیگار الکترونیکی باعث به کما رفتن نوجوان آمریکایی شد+ عکس"

میخام دلیت کنم

آخرین اخبار