موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
204315
۱۱ شهریور ۱۳۹۸

خلاقیت و هنر در كودكان سبب شكوفایی رشد ذهنی نسل‌های آینده می‌شود

مدیر مركز یادگیری كودك و نوجوان موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: شكوفایی هنر و خلاقیت در كودكان سبب رشد ذهنی نسل‌های آینده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، الناز فطیرخورانی در نشست خبری طرح ملی هنر و خلاقیت كه در موسسه تبیان برگزار شد، اظهار كرد: پس از تحقیقات گسترده از مدل های آموزشی در سراسر دنیا برای داشتن جامعه پویا و خلاق نیاز به برنامه ریزی دقیق و جامع در سنین كودكی است.
وی با بیان اینكه بر اساس استانداردهای بین المللی، بیش از دو دهه كار عملی در مدارس كشور چهار مهارت پایه و اساسی برای اجرای طرح ملی هنر و خلاقیت به دست آمده است، افزود: با استفاده از مواد آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش چهار طرح مهارت نقاشی و رنگ آمیزی، مهارت اریگامی یا تا كردن، مهارت برش و حجم سازی و مهارت زیبا نوشتن برای فرزندان ایران اسلامی تدوین و ارایه شد.
فطیرخورانی گفت: این چهار مهارت به عنوان مهارت های اولیه برای درگیر كردن و بروز خلاقیت های فردی بسیار موثر است و به صورت ناخودآگاه در ضمیر هر كودكی وجود دارد لذا برای كسب مهارت و تقویت این مهارت ها باید فرایندهای آموزشی به نحو صحیح و درست به مخاطبان این طرح كه كودكان پیش دبستانی تا ششم ابتدایی هستند منتقل شود.

وی گفت: در راستای اجرای طرح هنر و خلاقیت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اقدام به راه اندازی سایت هنر و خلاقیت با عنوان اولین و بزرگترین نمایشگاه و آموزشگاه مجازی كودكان و نوجوانان با نشانی honaremadreseh.com كردند.

مدیر مركز یادگیری كودك و نوجوان موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اظهار داشت: ‌در این سایت علاوه بر آموزش تخصصی چهارگانه مهارت های پایه هنری، دانش آموزان می توانند آثار هنری خود را در نمایشگاهی با نام خود و یا در مركز آموزشی خود ثبت كرده و به نمایش عمومی بگذارند.
وی اظهار كرد: در راستای اجرای طرح ملی هنر و خلاقیت، اولین جشنواره ملی هنر و خلاقیت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با هدف تقویت مهارت های دست ورزی و پرورش خلاقیت دانش آموزان سطح دبستان های كشور دی ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

فطیرخورانی، با بیان اینكه این جشنواره شامل دانش آموزان رده سنی 6 تا 12 سال از پیش دبستانی تا ششم ابتدایی است، افزود: علاقمندان می توانند ضمن آشنایی با طرح ملی هنر و خلاقیت، اقدام به تولید آثار هنری در قالب نقاشی، كاردستی و زیبانویسی با موضوع
‘من، هنر ایران’ كرده و از طریق سایت هنر مدرسه، در این جشنواره ثبت نام و آثار خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.
مدیر مركز یادگیری كودك و نوجوان موسسه تبیان گفت: در بخش نمایشگاهی آثار رسالی به نمایش درآمده و در پایان آثار برتر پس از داوری انتخاب و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
فطیرخورانی یادآور شد: در راستای آموزش زیبانویسی كه یكی از مهارت های طرح ملی هنر و خلاقیت است، موسسه تبیان اقدام به راه اندازی سایت zibanevis.tkvi.ir كرده است كه در صورت موفقیت هنرجویان در مراحل مختلف آموزشی و ارسال تمرین ها و مشق های مندرج در سایت پس از هر دوره، گواهینامه پایان دوره ارائه می شود.

در این نشست رضا تبریزی مدرس هنر و خلاقیت ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص این طرح ، در ادامه مجموعه زیبانویسی، كتاب جدیدی را به عنوان ‘ هفت خوان زیبانویسی’ كه خود به رشته تحریر درآورده، در اختیار علاقمندان به فراگیری زیبانویسی قرار داد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار