موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204263
۱۰ شهریور ۱۳۹۸

آغاز المپیاد ورزشی سامبوکاران نوجوان کشور در بجنورد

دومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر نوجوانان کشور در رشته سامبو روز پنجشنبه با شرکت سامبوکاران ۲۱ استان کشور در بجنورد آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس هیات ورزش های رزمی خراسان شمالی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات 140 ورزشکار از 21 استان کشور شرکت دارند.

وی افزود: این مسابقات در 10 وزن مختلف رده سنی نوجوانان برگزار می شود که پنج وزن مختص سنین 13 تا 14 سال و پنج وزن دیگر در رده 14 تا 16 سال است.

وی یادآور شد: این مسابقات از امروز به مدت سه روز در محل سالن ورزشی دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار می شود.

وی افزود: از مجموع ورزشکاران حاضر در این المپیاد ۱۰ نفر از خراسان شمالی هستند که با توجه به توانمندی بالای سامبوکاران استان پیش بینی می شود سهم خوبی در مدال های کسب شده داشته باشیم.

شاکری گفت: رشته سامبو امسال برای اولین بار در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور حضور دارد.

 

سامبو یک رشتهٔ نسبتا جدید رزمی محسوب می‌شود که در دهه ۱۹۲۰ در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزه تن‌به‌تن سربازان، پایه‌گذاری شد. این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از موثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.

 

اواخر خردادماه امسال با پیگیری‌های سرپرست فدراسیون رزمی اعلام شد که رشته سامبو از این پس در المپیاد استعدادهای برتر کشور حضور خواهد داشت که بر این اساس این رقابت‌ها در رده سنی سیزده تا شانزده سال پسران برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار