موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
204260
۱۰ شهریور ۱۳۹۸

نظام آموزش‌وپرورش کشور نیاز به تحول جدی دارد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک‌و نوجوان کشور گفت: نظام آموزش‌وپرورش نیاز به یک تحول جدی و بنیادی دارد.

به گزارش کودک پرس ، فاضل نظری ظهر امروز در آئین افتتاحیه مرکز تخصصی علوم و نجوم، نگارخانه، انجمن ادبی و اتاق فرمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اظهار داشت: مهم‌ترین دارایی ما برای آینده کودکان‌ونوجوانان هستند و کسانی که برای کودک‌ونوجوان کار می‌کنند یعنی به آینده و فردایی بهتر امیدوار هستند.

وی با بیان اینکه نظام آموزش‌وپرورش کشور سال‌هاست که نیاز به یک تحول جدی دارد، افزود: امید است که این تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش اتفاق بیفتد و کودکان ما یاد بگیرند که وقتی در محیط‌های آموزشی و مدرسه قرار می‌گیرند مهارت‌هایی را بیاموزند که بیش‌تر از دانش‌های شناختی در زندگی برای‌شان مفید و کارساز است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک‌ونوجوان کشور عنوان کرد: نسل ما بعضی از تجربه‌ها را با آزمون و خطا یاد گرفت ولی ای کاش این‌ها را در کودکی می‌آموختیم مثلاً یاد می‌گرفتیم که صبرکردن در برابر عصبانیت چقدر مزیت و برتری دارد و خیلی از افراد به‌خاطر یک لحظه عصبانیت سرنوشت‌شان عوض نمی‌شد.

وی با بیان اینکه ای کاش نسل ما مهارت دوست‌یابی، نه گفتن، پشتکار داشتن، زندگی امن درخانواده و قدردانی از داشته‌ها را یاد می‌گرفت، بیان کرد: به فرزندان‌مان یاد بدهیم که خوشبختی چیزی نیست که باید به‌دنبال آن بدویم ولی چیزی‌ست که ممکن است با کار نادرست آن را از دست بدهیم.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار