موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
204226
۱۰ شهریور ۱۳۹۸

توصیه نوجوان سوئدی به ترامپ: به توصیه‌های علمی گوش کن

«گرتا تونبرگ» فعال نوجوان محیط زیست که در آمریکا به سر می بر، به رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد کرد که به توصیه‌های علمی گوش کند.

به گزارش کودک پرس ، نوجوان ۱۶ ساله سوئدی که به خاطر جنبش اعتراضی برای مبارزه با تخریب محیط زیست در اروپا شناخته شده است، در آمریکا مورد استقبال حامیان و فعالان این بخش قرار گرفت.
وی که پس از دو هفته سفر دریایی با کشتی به نیویورک رسید، در جمع خبرنگاران گفت که بشریت باید به جنگ با طبیعت پایان دهد.
به گزارش روز جمعه خبرگزاری “دویچه وله”، تونبرگ همچنین از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواست که توصیه های دانشمندان را جدی گرفته و به شواهد علمی توجه کند، کاری که پیداست آن را انجام نمی دهد.
وی با این حال تاکید کرد: اگر تا کنون کسی نتوانسته او را در مورد فوریت مسائل محیط زیستی قانع کند، من هم قادر به این کار نخواهم بود.

 

آمریکا با وجود این که یکی از بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست است پس از روی کار آمدن ترامپ و در ژوئن سال ۲۰۱۷ از پیمان اقلیمی پاریس خارج شده است.
قرار است تونبرگ در نشست زیست محیطی سازمان ملل در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ شرکت کند. “آنتونیو گوترش” دبیر کل سازمان ملل متحد، شخصا او را به این نشست دعوت کرده است. گرتا چهاردهم آگوست (۲۳ مرداد) با یک کشتی بادبانی از انگلیس عازم نیویورک شد و به دلیل شرایط بد جوی سفرش بیش از دو هفته طول کشید. در این سفر پرمخاطره پدر گرتا هم او را همراهی ‌می‌کند.
تونبرگ خطاب به فعالان محیط زیست گفت: می خواهم از همه کسانی که در نبرد اقلیمی شرکت دارند قدردانی کنم چون این نبردی فرامرزی و فراقاره ای است.
او در پاسخ به سوالی درباره آتش سوزی های ویرانگر جنگل های آمازون در هفته های اخیر گفت: این مسئله به روشنی نشان می دهد که باید تخریب طبیعت را متوقف کنیم.

توافق تغییر اقلیم پاریس پیمانی در چارچوب تفاهم‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم است که در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ مورد اجماع نمایندگان ۱۹۵ کشور جهان قرار گرفت و با ضمانت دبیر کل سازمان ملل متحد و در ۲۲ آوریل ۲۰۱۶ (روز زمین) مورد تصویب قرار گرفت.

در نتیجه این توافق که پارلمان های ۱۴۷ کشور آن را تایید کرده اند، ضرورت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوی کشورها به ویژه قدرت های صنعتی جهان مورد تصویب قرار گرفته است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار