موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204112
۰۹ شهریور ۱۳۹۸

جعفری: سهم نوجوانان حاضر در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی در آثار سینمایی ادا نشده است/ ای کاش مسئولان نگاهی کلان‌تر به سینمای کودک و نوجوان داشته باشند

مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» که رکورددار دریافت جایزه از سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد گفت: متأسفانه سهم نوجوانان حاضر در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی در آثار سینمایی ادا نشده است و بنده خداوند را شاکرم که این لطف را به ما داشت که توانستیم سهم نوجوانان را در آن دوران به وسع خودمان ثبت کنیم؛ این بسیار مهم است که کودکان و نوجوانان امروز و فردای کشور از تاریخ معاصرشان آگاهی داشته باشند و این بزرگمردی‌ها را ببینند و بشنوند.

به گزارش کودک پرس ، وی افزود: من خوشحالم که «۲۳ نفر» به خوبی در ایام برگزاری جشنواره فیلم کودک دیده شد؛ البته خوشبختانه ما از زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکنون شاهد بازخوردهای بسیار خوبی از فیلم بوده ایم که امیدوارم در زمان اکران عمومی هم این روند ادامه پیدا کند.

جعفری ادامه داد: این فیلم ظاهراً در ژانر دفاع مقدس است و قهرمانان اصلی آن همه نوجوان هستند. ای کاش این فیلم توسط نوجوانان هم در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان دیده می شد. من بسیار خوشحالم که در زمان اکران کسانی که تماشاگر این فیلم بودند به صورت مطلق از فیلم استقبال کردند و حتی یک نفر هم هنگام نمایش فیلم سالن سینما را ترک نکرد.

این سینماگر با بیان اینکه امیدوارم تماشاگران نوجوان فیلم بعد از تماشای داستان عجیب مربوط به بچه‌های ۳ دهه  قبل اندکی درباره آن ها بیندیشند اظهار داشت: من به عنوان فیلمساز انتظار ندارم کسی از دیدن فیلمم متحول شود یا تحت تاثیر مستقیم محتوای فیلم قرار بگیرد به همین دلیل هم در «۲۳ نفر» محتوا را به شکل مستقیم به خورد مخاطب ندادم. من همه چیز را صادقانه دیدم و معتقدم بازخوردهای خوبی که داشتم به دلیل صداقت موضوع و انعکاس درست واقعی بخشی از تاریخ معاصرمان است.

وی در پاسخ به این سوأل که فکر می کنید چقدر مهم است وقتی فیلمسازی مانند شما در جشنواره فیلم کودک این چنین دیده می شود و جوایز متعددی دریافت می کند، مورد حمایت مدیران سینمایی برای ساخت آثار بعدی اش قرار بگیرد گفت:اگر منظور شما جشنواره فیلم کودک و نوجوان است بنده می گویم که ای کاش مسئولان نگاهی کلان تر به سینمای کودک و نوجوان داشته باشند؛ همچنین آرزو می کنم که سینماگرانی هم که در این حوزه مبادرت به تولید اثر می کنند کمی دغدغه بیشتری داشته باشند و به صورت باری به هر جهت مبادرت به تولید اثر نکنند.

جعفری در پایان این گفتگو متذکر شد: یک فیلمساز باید نسبت به دنیای امروز و ذائقه کودکان و نوجوانان امروزی آشنایی کامل داشته باشد. در روزگاری که تقریباً همه نوجوانان ما به دلیل هم‌نشینی بیش از حد با دنیای مجازی و تماشای فیلم‌های روز دنیا قطعاً تماشاگران سخت پسندی شده‌اند، ساخت فیلم هم برای آنها کار ساده‌ای نیست. ما همه تلاشمان را کردیم که این فیلم در درجه اول برای آنها جذاب و تماشایی باشد و خوشحالم که توانستیم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

منبع: سینماپرس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار