موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204006
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

نفوذپذیری نوجوان فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم و پیام‌های عاشورا است

دمنه گفت: باید از خاصیت نفوذپذیری نوجوان در راستای انتقال مفاهیم و پیام‌های معنوی واقعه عاشورا استفاده کرد.

به گزارش کودک پرس ، «مهدی دمنه» در جلسه هماهنگی هفتمین سوگواری استانی احلی من العسل (نوجوانان عاشورایی) که در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو اراک با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد، گفت: این مراسم باهدف ترویج روحیه و فرهنگ شهادت‌طلبی در بین دانش‌آموزان پسر برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: دانش‌آموزان نوجوان خاصیت نفوذپذیری بالایی دارند که باید از این ویژگی آنان در راستای انتقال مفاهیم و پیام‌های معنوی واقعه عاشورا استفاده و از فرصت‌های موجود برای تحقق این هدف بهره‌گیری کرد.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب نوجوانان زیادی بودند که با الگو پذیری از شهدای کربلا راه شهادت را در پیش گرفتند و نوجوانان امروز نیز با حضور در این اجتماع عظیم برای استمرار راه پر اقتخار شهدا اعلام آمادگی خواهند کرد.

دمنه خاطرنشان کرد: این همایش با حضور دانش‌آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایتپذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (علیه‌السلام) دوشنبه 16 شهریور در استان مرکزی برگزار میشود.

آیین عزاداری دانش‌آموزان پسر با عنوان «احلی من العسل» روز دوشنبه شانزدهم شهریور ماه ساعت 9 صبح در مصلای بیت المقدس اراک و در تمام شهرستان‌های استان مرکزی به‌صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این جلسه هر یک از نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در خصوص اقداماتی که می توانند در برگزاری باشکوه این مراسم داشته باشند توضیحاتی ارائه کردند.

قاسم‌ ابن‌ الحسن(علیه‌السلام) یکی از جوان ترین شهدای کربلا بود که در پاسخ به سوال امام حسین(علیه‌السلام) مبنی بر اینکه «شهادت در نگاه تو چگونه است» فرمود «احلی من العسل؛ یعنی از عسل شیرین تر است» سپس به نبرد با دشمن می روند و جان گرامیشان را تقدیم این طریق نورانی می کنند که این عنوان برگرفته از کلام نورانی ایشان است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار