موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203988
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

ویژه‌های جشنواره فیلم کودک ۹۸؛ از جایزه کسب‌وکار تا فیلم‌ مشترک بین‌المللی

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان به ایستگاه اختتامیه خود رسید و چند اتفاق ویژه این دوره را با دوره‌های قبل متفاوت کرد.

به گزارش کودک پرس ، محمدحافظ حکمی؛ مدیر ارشد تلویزیون تعاملی تیوا درباره سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: مجموعه‌ای از اتفاقات مثبت را در این دوره شاهد بودیم. یکی حضور مهمان‌های بین‌المللی بویژه در حوزه فیلمسازی بود که منجر به امضای چندین تفاهم‌نامه برای ساخت مشترک فیلم و برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اوراسیا شد و همینطور در این دوره کارگاه‌های مشترک بین‌المللی توسط تهیه‌کنندگان از چندین کشور برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور مهمان‌هایی از کشورهای مختلف گفت: نکته مهم این است که برگزاری بین‌المللی و حضور مهمان‌های خارجی دقیقاً در اوج دوره تحریم‌ها و ایران هراسی روی داد که این می‌تواند ظرفیت‌های دیپلماسی فرهنگی ما را نشان بدهد.

حکمی در بخش دیگری از حرف‌هایش درباره امتیازات این دوره افزود: امسال کنشگری نوجوان‌ها سمبلیک نبود و عملاً خودشان کنفرانس‌های خبری را با سؤال‌های جدی و چالشی اداره می‌کردند که همین اتفاق باعث تعجب خبرنگارها و حاضرین شده بود. اتفاق خوب دیگر گسترده‌تر شدن جشنواره با توجه به تغییرات فناورانه بود که امسال وب‌سری‌ها را نیز داشتیم که سریال‌هایی هستند که در بستر شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شوند، این بخش خیلی مورد علاقه و توجه جوان‌هاست و از آن طرف پدیده ویدئو لایبرری؛ یعنی سامانه فروش بین‌المللی را داشتیم که پلتفورم فروش حق پخش بود و با استقبال هم روبرو شد. این سامانه کاملاً قابلیت تکرار شوندگی و الگوبرداری در حوزه‌های دیگر را هم دارد و به اقتصاد حوزه کودک و نوجوان کمک می‌کند.

 

مدیر ارشد تلویزیون تعاملی تیوا در پاسخ به این سوال که جشنواره فیلم کودک و نوجوان چه تاثیری بر فیلمسازی در این حوزه در کشورمان دارد گفت: جشنواره فیلم کودک کاملاً متفاوت با جشنواره فیلم فجر است و بیش از اکران‌ها کارگاه برگزار می‌شود. امسال بخشی پیش‌بینی شده بود به نام جایزه ویژه کسب و کار یعنی فیلم‌هایی که پیوست کسب و کار دارند، مثلا بازی و گیم روی آنها تعریف می‌شود. هرچقدر اقتصاد این حوزه تقویت شود تهیه کننده‌ها و کارگردان‌های بیشتری تمایل خواهند داشت در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و این جایزه ویژه کسب و کار اتفاق ویژه‌ای بود و نمونه‌اش را ندیده بودیم. یعنی فیلمی برگزیده شود که پیوست اقتصادی مثل گیم و عروسک و… برایش پیش بینی شده باشد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار