موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
203976
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

والدین مشوق فرزندان خود در دیدن فیلم‌های آموزنده باشند

داور سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سنندج گفت: والدین باید مشوق فرزندان خود در دین فیلم‌های آموزنده باشند.

به گزارش کودک پرس ، باران یاری ١٣ ساله دیگر داور جشنواره کودک و نوجوان که از هفت سالگی وارد کانون پرورش فکری شده و در کلاس‌های انیمیشن و فیلم سازی شرکت کرده است، می‌گوید: زمانیکه به عنوان داور جشنواره انتخاب شدم از اینکه لیاقت داور بودن جشنواره را داشتم خوشحال شدم.

وی مهمترین ملاک من در انتخاب فیلم و داوری آن را نوع فیلم دانست و بیان کرد: باید دید که هر فیلم با رده سنی کودک و نوجوانانی که تماشاچیان این فیلم‌ها هستند همخوانی دارد یا نه.

وی معتقد است: این جشنواره برای کودکان و نوجوانان است و باید فیلم‌های آن مناسب سن آنها باشد و گرچه تاکنون فیلم‌های قوی و جالبی در این دوره از جشنواره پخش شده اما بخشی از این فیلم‌ها مناسب سن کودکان نیست.

 

وی عنوان کرد: فیلم‌هایی که تاکنون در این جشنواره اکران شد پیام‌هایی مانند دوستی، وفاداری، پایداری و همچنین ایثار و ازخودگذشتگی را برای مخاطب نمایش می‌داد اما از بازخورد تماشاپیان پیدا است که بسیاری از تماشاچیانی که در رده سنی پایینی هستند پیام‌ها را به خوبی دریافت نمی‌کنند.

یاری اضافه کرد: باید تماشاچیان هر فیلم به نسبت پیام و محتوای فیلم انتخاب و دعوت شوند تا بتوانند استفاده کافی را از آن ببرند.

داورسی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سنندج اعلام کرد: توقع می‌رفت که استقبال گسترده‌تری از این جشنواره صورت می‌گرفت و باید خانواده‌ها فرزندان خود را برای دیدن این فیلم‌ها که آموزنده و هرکدام دارای پیامهای خاص خود است بیاورند و مشوق آنها در این زمینه باشند.

 

یاری خواستار برگزاری این جشنواره در مناطق روستایی شد و گفت:  لازم است اینگونه فیلم‌ها در سطح روستاها نیز برگزار شود چراکه کودکان و نوجوانان مناطق روستایی همچون مناطق شهری به امکانات و سینما دسترسی ندارند و نیاز است که به این مناطق نیز توجه شود.

 

وی از مسوولان خواست تا در سالهای آتی زمینه اکران فیلم در مناطق روستای را نیز فراهم آورند.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار