موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203969
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

باید علایق کودکان را واکاوی کرد

مدیر فیلمبرداری سینما و تلویزیون گفت: وظیفه کسانی که به عنوان فیلمبردار و عوامل هم چنین جلوه‌های ویژه در ژانر کودک فعالیت می‌کنند سخت است زیرا باید با ابزارهای تخصصی خود فضایی را ایجاد کنند که کودک یا نوجوان حداقل ۹۰ دقیقه روی صندلی سینما بنشیند.

به گزارش کودک پرس ، سام سلیمانی اظهار کرد: کارکردهای مختلفی برای سنجیدن یک جشنواره سینمایی میتوان در نظر گرفت که یکی از مهمترین آنها ایجاد بستری برای اکران فیلم ها و استعدادهای جدید است که توسط کارگردان‌های خلاق در این فستیوال به صورت تخصصی به حوزه کودک و نوجوان پرداخته اند.

وی افزود: همچنین در این سال ها شاهد این بودیم که با پیشرفت تکنولوژی جامعه، نیروها، تکنیک ها و استعدادها گسترده تر شده است. سینمای دیجیتال تخصص های جدیدی را وارد کرده است که این عوامل می‌تواند به جذابیت سینما و به ویژه ژانر کودک کمک کنند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: همچنین در این دوره با برگزاری کارگاه های تخصصی در زمینه سینما و آشنایی کودکان و نوجوانان با عوامل سینمایی تعامل بیشتری بین مخاطبان و علاقه‌مندان با افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، ایجاد می‌شود امیدواریم این تعامل خروجی خوبی را در پی داشته باشد.

این فیلمبردار ادامه داد: شاید نتوان در یک کارگاه دو روزه به طور کامل آشنایی با تصویربرداری و کارکردن با دوربین های دیجیتال را توضیح داد ولی می‌توان کلیاتی را پیرامون مباحث سینمایی مطرح کرد که مخاطبان این کارگاه ها متوجه شوند که چه مقدار به این مسائل علاقه دارند.

وی با اشاره به ویژگی های یک فیلم خوب در ژانر کودکان و نوجوانان افزود: در سینمای کودک و نوجوان بخش فیلمبرداری و جلوه های ویژه همچنین گریم و لباس از اهمیت دوچندانی برخوردار است زیرا مخاطبان این  ژانر ذاتا کم تحمل تر از دیگر ژانرها هستند.

سلیمانی ادامه داد: وظیفه کسانی که به عنوان فیلمبردار و عوامل هم چنین جلوه‌های ویژه در ژانر کودک فعالیت می کنند سخت است زیرا باید با ابزارهای تخصصی خود فضایی را ایجاد کنند که کودک یا نوجوان حداقل ۹۰ دقیقه روی صندلی سینما بنشیند. بنابراین در این حوزه باید رفتارهای سلیقه‌ای حذف شود و سراغ مخاطب هدف که کودکان و نوجوانان هستند رفت و علایق آنها را واکاوی کرد.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار