موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203945
۰۵ شهریور ۱۳۹۸

سپردن داوری فیلم به کودکان اقدامی ارزشمند در پرورش خلاقیت آنان است

مربی فیلم‌سازی و عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سرپرست داوران سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با تقدیر از اداره ارشاد اسلامی استان کردستان در استفاده کودکان و نوجوانان برای داوری این دوره از جشنواره بیان کرد: سپردن داوری فیلم به کودکان اقدامی ارزشمند در پرورش خلاقیت آنان است.

به گزارش کودک پرس ، سهیلا ساعدپناه با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان بدون دید تخصصی از لحاظ فیلم سازی فیلم‌ها را داوری می‌کنند، گفت: ارشاد اسلامی استان قبل از اکران جشنواره یک دوره آموزشی برای داوران اجرا کردند که کافی نبود و نیاز بود توجه بیشتری به این موضوع می‌شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه استقبال کودکان و نوجوانان از جشنواره فیلم کودک مناسب نبوده و توقع می‌رفت تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری برای حضور کودکان در این جشنواره انجام شود، اعلام کرد: اگر در روز افتتاحیه مسوولان نیز در کنار کودکان حضور پیدا می‌کردند و با آنها ارتباط برقرار می‌کردند می‌توانست خودباوری و اعتماد به نفس را در کودکان بیشتر کند.

وی اضافه کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارگاه فیلم و انیمیشن برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، اما این نخستین تجربه داوری داوران ما در این جشنواره است و اگر سال آینده جشنواره با داوری کودکان و نوجوانان برگزار شود توقع می‌رود چندین جلسه دوره آموزشی برای آماده‌تر شدن کودکان برگزار شود تا با اعتماد به نفس بیشتر و بدور از استرس در این کار قدم بردارند.

ژوانا احمدی پنج ساله و از تماشاچیان این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان است، وی دیدن فیلم‌های جشنواره را دوست دارد و از اینکه در کنار کودکان همسن و سالش به جشنواره آمده خوشحال است.

وی عاشق فیلمسازی و تصویربرداری فیلم است دوست دارد فیلم بسازد و مخاطبان فیلم‌هایش نیز کودکان باشند.

 

می‌گوید کودکان بیشتر از بزرگترها فیلم نگاه می‌کنند و حق دارند بیشتر برایشان فیلم مناسب سن و سالشان ساخته شود.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار