موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203907
۰۵ شهریور ۱۳۹۸

برگزیدگان بخش جلوه‌گاه امید معرفی شدند

بخش جلوه‌گاه امید سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا تابش، دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در آیین اختتامیه بخش جلوه‌گاه امید که طی آن آثار برگزیده سینمای ایران توسط ارگان‌ها و نهادها معرفی می‌شدند، اظهار کرد: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان شب عید غدیر با حضور شاد و پر نشاط کودکان و مردم شهر اصفهان رسما افتتاح شد و طی این روزها تا چهارم شهریور ماه که آیین اختتامیه آن برگزار می‌شود، شاهد اکران ۱۸۲ فیلم در سینماها هستیم.

وی با اشاره به وجه تمایز این دوره از جشنواره گفت: امسال شعاع شور و نشاط جشنواره در همه کشور گسترش پیدا کرد و با حمایت های سازمان سینمایی، انجمن سینمای جوانان ایران، بنیاد فارابی و سایر نهادها در ۱۴۳ نقطه کشور، مناطق سیل‌زده و محروم، فیلم‌های خاطره انگیز سینمای کودک و نوجوان نمایش داده شد.

تابش ادامه داد: در دوره سی و دوم، سالن های سینما در ۳۴ شهر کشور میزبان کودکان و نوجوانان بودند و به همین دلیل از حمایت و همراهی همه مسئولان و فیلمسازان تشکر می‌کنم.

وی افزود: سینما و صنعت تصویر حوزه ای متکثر است و ما برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان نیازمند عزم ملی هستیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: امروز نهادها و ارگان‌ها جوایزی را به فیلم‌های برگزیده خود اهدا می‌کنند و از همه نهادها خواهش می‌کنم که نگاه هم افزایی برای تقویت سینمای ملی به ویژه سینمای کودک و نوجوان داشته باشند.

تابش تصریح کرد: بنیاد سینمایی فارابی آمادگی دارد همه هم و غم خود را به کار بگیرد تا کمک نهادها در مسیر تولید فیلم‌های ارزشمند برای کودکان و نوجوان صرف شود و این ژانر رونق بگیرد.

 

حسین انتظامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور نیز گفت: این آیین جهت قدردانی نهادهایی است که به گسترش تفکر در جشنواره‌ها کمک می‌کنند و خوشحالم که لوگوی نهادهای حمایت کننده نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. امیدوارم که هر سال این مشارکت افزایش پیدا کند و از نگاه نهادهای شرکت کننده که با توجه به ماموریت‌شان جوایزی را به فیلم های جشنواره اهدا می‌کنند، تشکر می‌کنم.

سپس نوبت به اهدای جوایز رسید. اداره کل بهزیستی اصفهان جایزه نقدی و لوح سپاس خود را به حمیدرضا قطبی، کارگردان فیلم “قطار آن شب” اهدا کرد.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، جایزه نقدی و لوح سپاس خود را به بابک نبی‌زاده، نویسنده و کارگردان فیلم “اقیانوس پشت پنجره” داد و نبی زاده حین دریافت جایزه از مسئولان شهری اصفهان بابت سرپا نگهداشتن جشنواره فیلم کودک و نوجوان تشکر کرد.

 

پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان به نمایندگی از شهرداری و شورای شهر اصفهان لوح سپاس و یک دستگاه دوچرخه را به ترتیب به این افراد اهدا کرد:

مصطفی نظری زاده، کارگردان فیلم هشتگ دوچرخه‌باز

حامد بامروت‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم منطقه پرواز ممنوع

حسن اکلیلی بازیگر فیلم هشتگ دوچرخه‌باز

محمد آزادی، بازیگر نوجوان فیلم اقیانوس پشت پنجره

و همچنین مرتضی حسینی که سال گذشته در فیلم سوم شخص غایب ایفای نقش کرده بود.

جایزه نقدی و لوح سپاس انجمن علمی عرفان اسلامی ایران به مهدی جعفری، کارگردان فیلم ۲۳ نفر تعلق گرفت.

معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش فیلم بلند جایزه نقدی و لوح سپاس خود را به مهدی جعفری، کارگردان فیلم ۲۳ نفر و همچنین امیر داسارگر، کارگردان فیلم منطقه پرواز ممنوع اهدا کرد.

جایزه این انجمن در بخش فیلم کوتاه نیز در دستان امیرجواد حکمی، کارگردان فیلم امیر قرار گرفت.

جایزه انجمن تخصصی کودک و رسانه به مرتضی آسمانی، کارگردان فیلم سرخابی و شیوا ممتحن کارگردان انیمیشن فرفره اعطا شد.

 

موسسه هنر بنیان آرت پورت جایزه ویژه خود را به لیدا فضلی، کارگردان انیمیشن کوتاه این سو و آن سو و مهدی جعفری نویسنده فیلم بلند ۲۳ نفر اعطا کرد.

جایزه انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به عباس جلالی یکتا کارگردان فیلم کوتا پسر دریا رسید.

مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری حمیدرضا قطبی را برای کارگردانی فیلم قطار آن شب و بابک نبی‌زاده را برای کارگردانی فیلم اقیانوس پشت پنجره شایسته تقدیر شناخت.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در پایان این آیین اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند با استفاده از زبان شیرین کودکان و نمایش خاطرات گذشته اثر بخش باشد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند سال‌های پر خاطره و زیبایی را برای کودکان بسازد و با آن پل محکمی بین کودکان اصفهان، ایران و جهان بزند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار