موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
203904
۰۵ شهریور ۱۳۹۸

آموزش مفاهیم شهروندی در قالب ۲۲ کارگاه در گذر فرهنگی چهارباغ

رئیس توسعه اداره شهروندی شهرداری اصفهان گفت: امسال در کتار ایجاد فضایی شاد برای کودکان مفاهیم شهروندی را هم آموزش دادیم.

به گزارش کودک پرس ، احمد رضایی رئیس توسعه اداره شهروندی بیان کرد: امسال در سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بخش جنبی گذرگاه فرهنگی چهارباغ به سازمان ما واگذار شد.
رئیس توسعه اداره شهروندی ادامه داد: هرسال  برگزاری  بخش جنبی جشنواره باعث میشد مردم و شهروندان  از بخش اصلی که اکران فیلم و تماشای آن ها بود دور شوند .

چه سال هایی که بخش جنبی با برنامه های عموپورنگ برگزار می‌شد ، سالن ها خالی میماند و  چه سال هایی که در چهارباغ عروسک ها و ابر عروسک ها حضور داشتند و مردم دور آن ها جمع میشدند وبازهم سینماها خالی بود.

رضایی با اشاره به این نکته که در بعضی مواقع اصل جشنواره فیلم کودک فراموش میشد تصریح کرد : براساس تجربه ای که سال های گذشته کسب کردیم به این نتیجه رسیدیم که برنامه هایی را برگزار کنیم که هم جمعیت را جذب کند هم مانع حضور مردم در سالن های سینما نباشد.

وی افزود :تصمیم گرفتیم در کتار ایجاد فضایی شاد برای کودکان مفاهیم شهروندی را هم آموزش دهیم که چند محور اصلی داشت :آموزش مفاهیم حمل و نقل عمومی و ترافیک، پسماند، فضای سبز، آتش نشانی و اخلاق شهروندی مثل رعایت قوانین، کنترل خشم، احترام به دیگران و….. بود.

گفتنی است ؛ 22 کارگاه با مربیان مربوط با روش های مختلف  و خلاق مانند  قصه گویی، نقالی، عروسک گردانی، ساخت کاردستی و  بازی مفاهیم مدنظر را آموزش میدهند و کودکان بعداز آموزش درکارگاه ها  از طرف اداره توسعه شهروندی کتاب و سی  دی آموزشی  هدیه داده می‌گیرند که حدود 20 هزار کتاب و بسته های آموزشی تا کنون به کودکان اهدا شده است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار