موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
203852
۰۴ شهریور ۱۳۹۸

فیلم‌های کودک و نوجوان در روستاهای قم اکران شد

مدیر انجمن سینمای جوانان قم با اشاره به اجرای طرح سینما خاطره به‌عنوان یکی از بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کودک و نوجوان کشور، از اکران برخی از فیلم‌های این جشنواره در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رضا ابوذر افزود: ۶ فیلم سینمایی خاطره‌انگیز حوزه کودک و نوجوانان توسط کارشناسان سینمایی انتخاب و توسط سینما سیار و در قالب طرح سینما خاطره در روستاهای کم برخوردار استان اکران شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم بابیان اینکه این طرح موجب عدالت اجتماعی، ارتقای سطح فرهنگی و دسترسی کودکان مناطق محروم به سینما می‌شود افزود: این طرح اقدامی مهم و بزرگ در حوزه سینمایی که با توجه به استقبال زیاد از آن در تلاش هستیم تا این طرح در طول سال استمرار داشته باشد.

ابوذر بابیان اینکه تاکنون فیلم‌های کودک و نوجوان در ۴ روستاهای قم اکران شده است ادامه داد: زمان اجرای این طرح که از ۳۰ مردادماه آغازشده تا چهارم شهریورماه جاری است.

وی، ‌استمرار اجرای این طرح را منوط به همراهی مسئولان روستاها دانست و افزود: مساجد، مدارس و پارک‌ها ازجمله مکان‌هایی است که امکان حضور سینما سیار و اکران فیلم‌های سینمایی وجود دارد.

 

مدیر انجمن سینمای جوانان قم اظهار داشت: با اکران فیلم‌های به‌روز سینما کودک و نوجوان در قالب این طرح می‌توان علاوه بر ارتقای سطح فرهنگ روستاها در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار نیز کمک بسیاری کرد.

هم‌اکنون سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی و سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودک و نوجوان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم هستند.

 

استان قم دارای یک شهرستان و پنج شهر است که به‌جز شهر قم هیچ‌یک از شهرهای تابعه استان دارای سالن سینمایی نیست.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار