موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203807
۰۳ شهریور ۱۳۹۸

همدلی در سینمای کودک وجود ندارد

کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران گفت: در سینمای کودک همدلی وجود ندارد و مسئولانی که در رابطه با کودکان کار می‌کنند باید نگاه یکسانی همانند کودک خود به سایر بچه‌ها داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در اصفهان در حال برگزاری است.

پردیس سینمایی ساحل (سالن نصف جهان و زنده رود)، پردیس سینمایی چهار باغ (سالن نقش جهان، سالن چهل ستون، سالن چهار سوق)، سینما بهمن، اصفهان سیتی سنتر (سالن ۱، سالن ۲، سالن ۴) و پردیس هنر؛ سینماهای جشنواره امسال هستند که میزبان علاقه‌مندان برای تماشای فیلم‌های این رویداد فرهنگی هستند.

ابوالفضل جلیلی روز پنجشنبه در حاشیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همدلی در سینمای کودک نیست و این مشکل در کشور اهمیت ندارد، یعنی کسی که در رابطه با کودک کار می کند باید همه بچه ها را همانند بچه خودش بداند.

 

وی گفت:  اگر مسئولینی که در رابطه با کار کودک و نوجوانان هستند همه را همانند بچه های خود بدانند ایران هم اکنون آینده اش گلستان می شود.

جلیلی با بیان این که مشکل کودکان امروز تغذیه و محبت است، تصریح کرد: در مورد تغذیه کودکان به دلیل گرانی خوب تغذیه نمی شود و فسفر به مغزشان نمی رسد و در آینده انسان های ناهنجاری خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مورد محبت  به دلیل اینکه مشکلات فراوانی در امرار معاش مردم است ، پدر و مادرها درست به کودکان از نظر محبت رسیدگی نمی کنند و این موضوع مشکل ساز است آینده کودکان را به خطر می اندازد.

وی اظهار داشت: راهکار برون رفت از این مشکل همان طور که پیش از این گفتم،این است که اگر افرادی که دررابطه با کودکان ، تعلیم و تربیت آنان، بهداشت بچه ها ، امنیت و تغذیه کودکان مسئولیتی دارند همه بچه های ایران را همانند کودکان خود ببینند تا مشکلات در این رابطه حل شود، چون تلاش مضاعفی خواهند داشت و همان طور که بهترین ها را برای کودکان خود می خواهند برای سایر بچه ها نیز بخواهند و این باعث پیشرفت ایران خواهد شد.

 

وی تصریح کرد : با حل این موضوع مشکلات سرمایه گذاری در سینمای کودک، اکران و ساخت فیلم های کودکان  نیز مرتفع می شود و سینمای کودک رشد و تعالی خواهد داشت.

ابوالفضل جلیلی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوین‌گر است که بیشتر آثار او  در جشنواره‌های بین‌المللی رتبه کسب کردند و بیشتر در فیلم هایش به مسائل اجتماعی، به‌ویژه مسائل مربوط به نوجوانان می‌پردازند. جلیلی تاکنون ۱۵ فیلم سینمایی ساخته‌است.

آئین افتتاحیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دوشنبه شب ۲۸ مرداد با حضور گسترده شهروندان اصفهانی و علاقمندان به هنر سینما در باغ غدیر این شهر در قالب یک جشن شهری برگزار شد.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

 

بیش از ۱۱ سالن سینما با ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

 

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار