موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203777
۰۳ شهریور ۱۳۹۸

ایران و روسیه می‌توانند در ساخت فیلم کودک همکاری کنند

نماینده کشور روسیه گفت: همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه سینمایی میتواند پیرامون ساخت فیلم کودک، مستند و فیلم‌های سینمایی باشد.

به گزارش کودک پرس ، سومین پنل مشترک بخش بین الملل جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان قبل از ظهر امروز_ جمعه یکم شهریور ماه_ با عنوان “تولید مشترک در روسیه” با حضور “نیکولای دان”، نماینده کشور روسیه و جمعی از فیلم‌سازان و کارگردانان برگزار شد.

دان فیلم را به عنوان یک ابزار و یک ارتباط جمعی معرفی کرد و گفت: تولید مشترک یا همکاری مشترک نقش پر رنگی دارد زیرا همه موارد مانند تخصص تا کد های فرهنگی را در بر می گیرد.

وی افزود: همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه سینمایی میتواند پیرامون ساخت فیلم کودک ، مستند و فیلم های سینمایی باشد. همانطور که می دانید روسیه از تجربه فیلم سازی و سینما بسیار غنی است زیرا بعد از فرو پاشی شوری بیشتر به دنبال سینمایی هستیم که در این مدت آن را گم کرده بودیم.

وی ادامه داد: در روسیه فیلم به عنوان یک ابزار آموزشی و تربیتی تلقی می شود به صورتی که ما فیلم ها را به مدرسه ها ارسال کرده که در آنجا اساتید فیلم ها را به عنوان یک برنامه آموزشی در کلاس ها ارائه دهند این برنامه نزدیک به ٥٠سال پیش در شوروی اجرا می شد اما به تازگی در روسیه این طرح اجرا می شود براین اساس ما می توانیم همکاری در قالب یک پلتفرم آنلاین داشته باشیم.

دان افزود: ما می توانیم در روسیه موقعیت های جغرافیایی برای اجرا و برنامه‌ریزی و فیلمسازی، نمایشگاه های کودکانه و سینمای کودک را فراهم سازیم همانطوری که در حال حاضر در روسیه تقاضا برای انیمیشن بسیار بالا است و در بازار نیز فروش زیادی دارد و از این طریق توانسته ایم خیلی راحت‌تر مسائل فرهنگی و اجتماعی کودکان را دنبال کنیم.

وی با اشاره به روند شروع نمایش فیلم در مدارس گفت: در ابتدا اساتید برای ارائه فیلم ها در مدرسه استقبال کمی می‌کردند در حالی که سینما و بچه ها خیلی به هم نزدیک هستند از همین رو در آموزش و پرورش روسیه به بررسی این پرداختیم که چگونه اساتیدی که به هیچ عنوان به سینما و کارهای سینمایی ربطی ندارند از فیلم و سینما در تدریس خود استفاده کنند و همچنین به کارگردان‌ها پیرامون موارد آموزشی مشاوره دهند و نیاز آموزشی بهتر را بیان کنند.

وی ادامه داد: همچنین در روسیه دوره های شناخت سینما در دانشگاه های تربیت معلم برای اساتید و پروفسور ها برگزار میشود که آنها بتوانند به خوبی تشخیص بدهند سینما چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد.

دان افزود: دنیا به سمت آموزش‌های مجازی و آنلاین می رود و بچه ها نیز در اینترنت بزرگ می شوند برای همین ما به عنوان متخصصان سینما وظیفه داریم محیطی را ایجاد کنیم که بچه ها بتوانند خود را در این محیط ها تربیت کنند و نتیجه گیری و تصمیم گیری کنند.

نماینده کشور روسیه با اشاره به ارائه فیلم به صورت آنلاین گفت: یکی از بخش هایی که ما در روسیه داریم پخش فیلم به صورت آنلاین است که قرار است حدود  ۵۰ فیلم ایرانی را در سایت مخصوص خود نمایش دهیم و همچنین اساتید روسی نیز این فیلم‌ها را در مدارس خود به صورت فرهنگی از کشورهای دیگر نمایش می دهند ما در واقع مدارس را به عنوان یک مراکز سینمایی قرار داده ایم زیرا در روسیه در هر مدرسه تجهیزات کامل برای دیدن یک فیلم سینمایی وجود دارد.

دان افزود: این سایت به گونه ای تعبیه شده است که اجازه می دهد کودکان همراه با خانواده یک کار آموزشی را منحصر به خود اجرا کنند به این منظور که آن ها میتوانند بخشی از سناریو را ایجاد کنند و تا جایی پیش می‌روند که مفهوم فیلم‌ها را خود خانواده ها برداشت می کنند.

وی با اشاره به تعاملات فیلم سازی و پنل مشترک ایران و روسیه خاطر نشان کرد:روز گذشته در جلسه ای که با تابش دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان داشتیم بنا براین شد که فیلمی با همکاری ایران و روسیه در پاکستان ساخته شود وهمچنین بنا شد روس ها برای فیلمسازی به ایران بیایند و همچنین نیرو های ایرانی برای تولیدات مشترک به روسیه روند این تعاملات باعث شد دو کشور همدیگر را در این زمینه ها پیدا کنند.

دان همچنین افزود: ما در روسیه محدودیتی برای تعامل سینما با مراکز آموزشی نداریم و اگر در نهادهای آموزشی ایران آمادگی وجود دارد می‌توانیم آغازگر یک همکاری پنل تولید مشترک باشیم.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار