موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203753
۰۳ شهریور ۱۳۹۸

پیام فیلم نباید مستقیم به کودک دیکته شود

کارگردان فیلم “بازیوو” گفت: پیام فیلم باید به صورت غیر مستقیم و در قالب تکنیک‌های سینمایی به کودک منتقل شود.

به گزارش کودک پرس ، امیر حسین قهرایی جمعه شب در نشست خبری فیلم سینمایی “بازیوو” در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان با بیان این که فیلم محصول کار تیمی است،  افزود: ما مجبوریم با تکنیک سینما، موزیک و شادی پیام خود را به صورت غیر دیکته ای به مخاطب خود انتقال دهیم.

وی تصریح کرد:  مهمترین پیام این فیلم این عبارت بود که “اگر بخواهیم می توانیم” و لذا غول این فیلم با خواستن بچه ها شکست داده شد.
کارگردان فیلم بازیوو اظهارداشت: توجه به روحیات  و سرگرمی کودکان، محوریت نقش خانواده، ایجاد روحیه امید و تلاش در کودکان هدف و پیام های فیلم بود.
وی اضافه کرد: متناسب با فضای کودکانه و ایجاد شور و نشاط، ریتم فیلم بالا و سریع انتخاب شد، لباس ها شاد  بود و تلاش کردیم  فضای شاد درست  کنیم و در قالب شادی، حرکات موزون و موسیقی فیلمی ساخته شود که کودک شاد شود و لذت ببرد.

قهرایی تصریح کرد :  این فیلم هنوز جای کار بسیار دارد و ۶۰ درصد آن آماده شد چون هنوز میکس درستی نشد، صدا گذاری و افکت های بیشتری نیاز دارد و موسیقی آن شادتر خواهد بود ولی برای رسیدن به جشنواره نسخه ای از آن آماده شد.
وی در پاسخ سوالی پیرامون مضمون  فیلم در ترغیب مخاطب کودک برای حضور در فضای بازیهای رایانه ای، افزود: امروز فضای بازی های رایانه ای در دنیا کودکانه حضور دارد و ساختن یا نساختن چنین فیلم هایی تاثیری ندارد بلکه کودک در این فضا حضور دارد.

کارگردان فیلم بازیوو خاطرنشان کرد: بازی های رایانه ای تکان مثبتی هم دارد و باعث می شود کودکان عکس العمل سریع و شدید داشته باشند و این ویژگی  کمک می کند در تصمیم گیری ها سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: البته سازندگان این فیلم تلاش کردند هیچ قضاوتی در این خصوص نداشته باشند بلکه مخاطب پس از پایان فیلم خود این برداشت و قضاوت را انجام خواهد داد.
قهرایی با بیان این که مخاطب فیلم کودک و نوجوان  ۷ تا ۱۵ ساله است، اضافه کرد: هدف ما این بود در این فضا و فشارهای زندگی کودک و نوجوان ما دو ساعت شاد در سینما داشته باشد و استراحت کند.
نویسنده فیلمنامه “بازیوو” گفت: وقتی ایده فیلم مطرح شد، دنبال بودیم فضای فانتزی وارد فیلم شود ولی می خواستیم از دنیای گیم و فانتزی چیزی وارد دنیای قصه فیلم نشود بلکه فضای داستان وارد دنیای گیم شود.
سلمان خورشیدی افزود: ما وارد گیم شدیم و همه بازی ها حول محور خانواده گسترش پیدا کرد.
به گفته وی هیچ فیلم نامه ای نیست که نشود مچ فیلم‌نامه نویس را گرفت.

وی افزود: شرط واحد سازندگان فیلم این بود مثل بچه ها نگاه کنیم و از برخی پیچیدگی ها برای لذت  بردن  بچه ها گذشتیم.
همچنین تهیه کننده این فیلم گفت:  تهیه کننده اصلی این اثر آقای میثم معراجی بود که اثر قابل قبولی ارائه کرد.
سید غلامرضا موسوی افزود: خوب شدن فیلم محصول همه دست اندرکاران آن است و البته تصاویر اصلی فیلم  شادتر بود.
وی اضافه کرد: کار ما بر خلاف تصور به شدت سخت بود و با مشکلات آب و هوایی و مشکلات دیگر همراه بود.
موسوی با بیان اینکه نزدیک ۴۰ و اندی فیلم سینمایی تولید کرده ام، ادامه داد: در خصوص سرمایه گذاری برای فیلم مشکلی  نداشتیم و فکر می کنیم این فیلم می تواند رابطه با مخاطب خود برقرار کند.

همچنین تهیه کننده اجرایی فیلم سینمایی بازیوو گفت: به احترام مردم اصفهان و جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، فیلم به سرعت آماده شد و گمان می کنم جشنواره به فیلم های شاد احتیاج دارد.
میثم معراجی افزود: سینما کار گروهی سخت است و با همکاری همه دست اندرکاران فیلم محقق شد و خوشحالم فیلمی ساختیم که بچه ها خوشحال بودند و دست زدند. فیلم “بازیوو ”  به کارگردانی “امیرحسین قهرایی” و با بازی برزو ارجمند، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، لیندا کیانی، رضا شفیعی جم، سحر زکریا و مجید افشاری از جمله آثار ارائه شده در سی و دومین‌ جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان است.

 

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور در اصفهان برگزار شد. المپیاد فیلم های نوجوانان از بخش های جنبی این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در هشت گروه با حضور است هشت نفر از سینماگران مطرح کشور برگزار شد.

طی ۳۱ دوره برگزاری این جشنواره بین المللی در کشور ، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴ اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

 

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد. سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار