موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
203728
۰۳ شهریور ۱۳۹۸

پیروزی برابر بلغارستان با درخشش والیبالیست‌های نوجوان ارومیه‌ای

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان غربی گفت: درخشش چهار بازیکن ارومیه‌ای نخستین پیروزی تیم‌ ملی والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان را با نتیجه سه بر یک مقابل بلغارستان رقم زد.

به گزارش کودک پرس ، افشین خدایاری افزود: تیم ملی نوجوانان ایران با هدایت «محمد وکیلی» گیم‌های اول، سوم و چهارم را با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به سود خود پایان داد و در گیم دوم با حساب ۲۵ بر ۲۱ مغلوب شد.

وی بیان کرد: در این دیدار «امیرحسین توخته» بازیکن قدرتی و ملی‌پوش ارومیه‌ای با کسب 27 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین معرفی شد.

وی ادامه داد: امیرحسین توخته در پست قدرتی‌زن، بردیا سعادت در پست قطرپاسور و سهیل مسعود و علی‌اصغر نبی‌زاده نیز در پست پاسور، چهار بازیکن تاثیرگذار ارومیه‌ای در کنار امیرحسین خانی،  عبدالمختار بوش، امین خواجه خلیلی، سهیل کمال‌آبادی، مهران فیض امام دوست، امیررضا سرلک، مهدی جلوه و سجاد جلوداریان بازیکنان حاضر در رقابت‌های جهانی 2019 تونس هستند.

وی گفت: تیم ملی ایران در گروه دوم مسابقات نوجوانان جهان با ایتالیا، جمهوری‌چک، بلغارستان و کلمبیا هم‌گروه است و فردا /جمعه/ در دومین دیدار مقابل تیم ملی چک صف‌آرایی می‌کند.

«خدایاری» افزود: سال گذشته نیز چهار والیبالیست ارومیه‌ای به همراه یاشار جوادی مربی بومی این شهر، در مسابقات ۲۰۱۸ نوجوانان آسیا حضور داشتند و به همراه تیم ملی به مقام سوم قاره کهن رسیدند.

 

وی گفت: «توخته» و «سعادت» به تازگی از مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بحرین بازگشته‌اند و از آمادگی بسیار خوبی برخوردارند.

پانزدهمین دوره مسابقات والیبال زیر ۱۷ سال جهان از ۳۰ مرداد تا هشت شهریور به میزبانی تونس در حال برگزاری است و  ایران در ۱۴ دوره گذشته، ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به دست آورده است و سومین تیم پرافتخار مسابقات محسوب می‌شود.

تیم ملی نوجوانان ایران در سال ۲۰۱۷ با هدایت محمد وکیلی قهرمان جهان شد.

 

محمد وکیلی به عنوان سرمربی، محمد منصوری، رضا وکیلی‌فرجاد، رضا مومنی‌مقدم، حمید جعفرزاده و یاشار جوادی به عنوان مربی، محمدامین شاکری به عنوان آنالیزور، مهدی آقاصادق‌خباز به عنوان بدنساز و مهرداد سعادت‌مهر به عنوان تراپیست بازیکنان را در مسابقات جهانی نوجوانان همراهی می‌کنند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار