203683
۰۲ شهریور ۱۳۹۸

پیشنهاد بازیگر پیشکسوت به فیلمسازان

بازیگر سینما و تلویزیون خطاب به فیلم‌سازان گفت: همانطور که کتاب‌های کودک برای گروه‌های سنی مختلف نوشته شده‌اند، باید فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان از هم جدا و متناسب با گروه سنی ساخته شوند.

به گزارش کودک پرس ، رابعه مدنی با اشاره به مشکلات حوزه سینمای کودک، اظهار داشت: بیشتر فیلم‌های ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان تمام گروه سنی را شامل می‌شوند، در صورتی‌که باید فیلم برای کودک، نوجوان و جوان جدا ساخته شود.

وی افزود: وقتی طبقه‌بندی فیلم مشخص شود، کودک و نوجوان بیشتر آن را درک می‌کند و به صلاح او نیست مسائلی که بالاتر از سن خودش باشد را درک کند.

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه کتاب‌های ویژه کودک به گروه‌های الف، ب، ج و … تقسیم شده‌اند، گفت: اگر فیلم‌های کودک هم از این قانون تبعیت کنند بسیار بهتر جواب می‌دهند نه اینکه فیلم‌ها ترکیبی برای چند گروه سنی باشند.

وی تصریح کرد: کسی که فیلم کودک می‌نویسد باید با کودک سر و کار داشته باشد، فقط نوشتن برای کودک مهم نیست بلکه ارتباط با کودک یک عامل مهم برای موفقیت در ساخت فیلم برای کودک است.

مدنی ادامه داد: اگر فرد می‌خواهد فیلمساز خوبی در حوزه کودک باشد باید دو ماه در کودکستان کار کند تا با دنیای کودکان آشنا شوند و فیلم بهتری بسازند.

وی گفت: امیدوارم در سراسر ایران آنهایی که سرمایه ‌دارند برای بچه‌های حال و  آینده سرمایه‌گذاری کرده و فیلم کودک بسازند.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: هر آنچه که به صورت فیلم سینمایی، سریال و انیمیشن کودکانه به کودک یاد می‌دهیم بهتر از هزار نصیحت است، درست مانند زمانی که معلم در کلاس در مورد کوچکترین چیز با زبان کودکانه قصه تعریف می‌کند، کودک خیلی بهتر متوجه می‌شود تا زمانی که به زبان عادی و بزرگسال صحبت کند.

وی افزود: به فیلمسازان کودک پیشنهاد می‌کنم  خط خودتان را معلوم و مشخص کنید برای چه گروه سنی فیلم می‌سازید.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار