موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203668
۰۲ شهریور ۱۳۹۸

مظلومیت سینمای دفاع مقدس در هیاهوی جشنواره؛ نشست خبری «۲۳ نفر» لغو شد

پردیس سینمایی ساحل، چهارباغ و سینما بهمن خوراسگان در چهارمین روز اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به استقبال پخش فیلم‌های جشنواره رفتند.

به گزارش کودک پرس ، پردیس سینمایی ساحل اصفهان در چهارمین روز از اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از ساعت 16 و در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل 2، مسابقه سینمای بین‌الملل 1 و مسابقه سینمای ایران به استقبال پروانه‌ها و مردم اصفهان رفت.

پردیس سینمایی چهارباغ هم همانند روزهای گذشته از ساعت 10 صبح و در بخش‌های مسابقه سینمای ایران ویژه توان‌خواهان، برگزیده ایران و بین‌الملل ویژه ناشنوایان و نابینایان، مسابقه پویانمایی بین‌الملل 1، مسابقه سینمای ایران و مسابقه پویانمایی بین‌الملل 2 به استقبال اکران‌ها رفت.

سینما بهمن نیز در روزهای اکران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به نمایش مسابقه آثار داستانی ایران، گزیده‌های مسابقه‌های بین‌الملل و مسابقه سینمای ایران پرداخت.

پردیس ساحل با پخش فیلم‌‌های کوتاه «پسر دریا»، «عشق سینما» و «سرخابی» و همچنین فیلم‌های «23 نفر»، «گنج یرماک» و «بازیو» همراه بود که استقبال خوبی از فیلم «بیست و سه نفر» به عمل آمد و در آخر تماشاگران به صورت ایستاده به تحسین این فیلم پرداختند.

فیلم «23 نفر» داستان گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین 13 تا 17 سال سن داشتند و اکثراً از تیپ ثارالله کرمان اعزام شده بودند و در اردیبهشت 1361 در مرحله مقدماتی عملیات بیت‌المقدس در مناطق مختلف جبهه اسیر شدند.

نشست خبری این فیلم که قرار بر برگزاری آن در ساعت 18 و در سالن بهمن پردیس ساحل بود، بدون اطلاع قبلی لغو شد. این در حالی است که عده‌ای از خبرنگاران پس از اکران این فیلم در انتظار برگزاری نشست خبری بودند.

بنابراعلام منابع غیررسمی، به دلیل همزمانی برگزاری مراسم بزرگداشت مریم سعادت و مهین جواهریان از هنرمندان حوزه فیلم کودک و نوجوان که در سیتی‌سنتر اصفهان برگزار شد این نشست خبری لغو شد. این در حالی است که هیچ‌گونه‌ اطلاع رسانی پیرامون لغو این نشست و یا برگزاری آن در زمان دیگری از سوی ستاد برگزاری جشنواره صورت نگرفته است.

فیلم‌های «بیست و سه نفر» ویژه توان خواهان، «داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز» ویژه ناشنوایان و نابینایان، «دم اسبی و مرد خوابالو»، «لوئیز و لوکا-ماموریت ماه»، «مجموعه وب سری»، «اقیانوس پشت پنجره»، «حلزون نقاش» و «خرس معرکه» در پردیس چهارباغ و همچنین فیلم‌های «خواب‌های خط خطی»، «هایدی»، «داستان آینده»، «زنگ آخر» و پویانمایی «بنیامین» در سینما بهمن خوراسگان اکران شدند.

بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه اکران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خطاب به فیلمسازان پیرامون مشکلات حوزه سینمای کودک تصریح کرد: بیشتر فیلم‌های ساخته شده در حوزه کودک و نوجوان تمام گروه سنی را شامل می‌شوند، در صورتی‌که باید فیلم برای کودک، نوجوان و جوان جدا ساخته شود.

 رابعه مدنی ادامه داد: کسی که فیلم کودک می‌نویسد باید با کودک سر و کار داشته باشد، فقط نوشتن برای کودک مهم نیست بلکه ارتباط با کودک یک عامل مهم برای موفقیت در ساخت فیلم برای کودک است.

در چهارمین روز از اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بر خلاف روزهای گذشته از نخستین و آخرین اکران‌ پردیس ساحل با فیلم‌های «بیست و سه نفر» و «بازیو» استقبال خوبی به عمل آمد.

در ساعت 20:45 نیز سالن نصف جهان با نمایش فیلم کوتاه «سرخابی» به کارگردانی مرتضی آسمانی همراه بود و در آخرین اکران نیز فیلم «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی با استقبال گسترده مردم، داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان، اصحاب رسانه و غیره همراه بود به گونه‌ای که هیچ جای خالی در سالن وجود نداشت.

نشست خبری فیلم «بازیوو» نیز در ساعت 22:30 در سالن بهمن پردیس سینمایی ساحل برگزار شد و این در حالی است که این فیلم در ساعت 22:45 و به عنوان سانس فوق‌العاده برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار