203628
۰۲ شهریور ۱۳۹۸

رونق سینمای کودک نیازمند ورود بازیگران بزرگ است

کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که سینمای کودک و نوجوان مخاطب پسند نیست، گفت: اکنون این سینما از بازیگران بزرگ خالی شده است که در صورت ورود آنان به این عرصه هنری رونق می‌یابد.

به گزارش کودک پرس ، سید جواد هاشمی در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: اگر بازیگران سوپراستار مانند همه دنیا در سینمای کودک و نوجوان حضور  یابند  مشکل گیشه سینمای کودک حل می‌شود و این سینما رونق می‌گیرد.

وی درباره ضرورت توجه به سینمای کودک و نوجوان اظهارداشت : کودکان و نوجوانان سینما بروهای آینده کشور هستند اگر این کودکان امروز عادت به سینما رفتن نداشته باشند به صورت کلی سینما در آینده سقوط می‌کند.

هاشمی با بیان این که ما باید هوای کودکان و نوجوانان را داشته باشیم، ادامه داد: نسل نو عادت به سینما رفتن ندارد، اکنون رخدادهای خوبی در راه است تا نوجوانان و کودکان به سینما راه پیدا کنند.

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: بسیار خرسندم که فیلم سینمایی پیشونی سفید یک و اختاپوس را بچه‌های پنج و ۶ ساله تماشا می‌کنند، امیدوارم این فیلم‌ها بتواند خلا بزرگ فرهنگی و هنری جامعه در بخش کودکان و نوجوانان که مهم‌ترین قشر کشور هستند پُر کند.

 

وی انجام اقدامات اصولی برای رونق سینمای کودک را ضروری دانست و تاکید کرد : باید در این راستا فیلم‌های خوبی ساخته شود، سختگیری‌ها کم شود و بزرگترها رغبت بیشتری برای تماشای فیلم‌های سینمایی کودکان و نوجوانان انجام دهند.

هاشمی با اشاره به پیشنهاد خود به دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان کرد : به دبیر این جشنواره پیشنهاد کردم که به بزرگترهای فیلم‌ها هم جایزه داده شود تا آن‌ها انگیزه جدی برای همکاری با سینمای کودک داشته باشند.

به گفته وی اختلافات زیادی بین سینمای کودک ایران و جهان وجود دارد و این در حالی است که ارتباط چندانی هم با یکدیگر ندارند.

این کارگردان سینما بیان کرد: اگر بخواهیم عنوان کنیم ارتباطی با سینمای خارج از کشور داریم باید گفت، متاسفانه به دروازه‌های پیشرفته سینمای کودک نرسیدیم اما به آن نزدیک شدیم.

 

وی ادامه داد:  جلوه‌های ویژه بصری خوبی در فیلم‌ها وجود دارد از این رو می‌توان گفت توانایی نزدیک شدن به سینمای دنیا را داریم.

هاشمی گفت: سینمای کودک ما باید نسلی را پرورش دهد که متاسفانه این نسل از دیدن فیلم‌های ایرانی محروم‌اند، فیلم های کودکان و نوجوانان باید دارای سه ویژگی خاص از جمله تفریح یا شادمانی، آموزش و پرورش باشد این سه گانه مهم اگر در فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود، می‌توانیم نسلمان را تربیت کنیم.

وی با اشاره به تاثیر جشنواره بر سینمای کودک و نوجوان، افزود: به طور مسلم جشنواره تاثیر خود را دارد اما به شرط این که جشنواره نکات مختلف را رعایت کند که یکی از این نکات این است که فیلم‌هایی ساخته شود که در شان کودکان و نوجوانان و مخاطب پسند باشد.

این کارگردان سینما بیان کرد: سینمای کودک سینمای مخاطب پسند نیست و اگر مخاطب پسند بودن رعایت نشود سینما با رکود مواجه می‌شود از این رو جشنواره می‌تواند با رویکرد مناسب از فیلم‌هایی که مخاطبان دوست دارند حمایت کند.

 

وی که برای اکران فیلمش “تورنادو” در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اصفهان سفر کرد، درباره فیلمش گفت: ترنادو نام یک سفینه بوده البته ترنادو به معنای پرنده تیز پرواز است ولی در عین حال تورنا یکی از بازی‌های قدیمی ایرانی است که سفینه اول رفته و ما از جایی شروع می‌کنیم که سفینه دوم در حال پرواز استو ما از این وجوه استفاده کردیم که به یک اسم جذاب برسیم.

وی ادامه داد: تورنادو چهارمین فیلم سینمایی کودکان و نوجوانان است که به تصویر می‌کشم، سه گانه پیشونی سفید، تورنادو و تورنادو از فیلم‌های من است همچنین در حال ساخت فیلم سینمایی شهر گربه‌ها هستم.

 

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان  اکران می‌شود.

 

۹ سالن سینما، ۱۸۹ سانس اکران، 2 هزار و ۳۱۲ صندلی در پردیس‌های سینمایی ساحل، چهارباغ، سیتی سنتر و سینما بهمن خوراسگان فیلم‌های جشنواره را به نمایش می‌گذارند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار