موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203617
۰۲ شهریور ۱۳۹۸

اربعین امسال نیز موکب کودکان و نوجوانان برپا خواهد شد

حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از برپایی موکب فرهنگی تخصصی کودک و نوجوان در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حسن ندافی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان اظهار کرد: این جشنواره برای سومین دوره در استان قم برگزار می‌شود، افتتاحیه جشنواره در روز پنجشنبه 31 مردادماه است و برگزاری جشنواره توسط اداره ارشاد به کانون پرورش فکری واگذار شد.

وی ادامه داد: استان قم پر از استعدادهای فراوان در بخش‌های مختلف است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به صورت جدی در بخش‌های فرهنگی و هنری وارد شده و فیلم و فیلم سازی از جمله فعالیت‌های جدید این کانون در استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: این کانون اساتید خوبی را در زمینه آموزش در بخش فیلم برای کودکان و نوجوانان به کار گرفته است، در راستای توجه به بخش آموزش، کارگاه‌هایی را در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌کنیم و این کارگاه‌ها در خصوص موضوعات مختلفی همچون نقد فیلم، فیلم سازی و تدوین خواهند بود.

ندافی با اشاره به فعالیت سینما کانون استان قم اظهار کرد: این سینما از 6 ماه پیش راه اندازی شد و مردم از سینما استقبال کردند، تعداد فیلم‌های کودک و نوجوان در کشور کم است، اما اکران این فیلم‌ها در اولویت کار سینما کانون قرار دارد، برای درآمدزایی فیلم‌های بزرگسالان هم در سینما اکران می‌شود.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 42 فعالیت در حوزه‌های هنری، فرهنگی و اسلامی دارد و فرهنگ سازی در زمینه کتاب، اصلی ترین بخش فعالیت این کانون است، البته کانون از ایده‌های مختلف در زمینه نمایش کودک و نوجوانان استقبال می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: مجتمع این کانون در منطقه پردیسان حدود سه سال پیش افتتاح شد و در این مدت 20 هزار مخاطب داشته است.

ندافی با اشاره به موکب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اظهار کرد: این کانون در سال گذشته یک موکب فرهنگی تخصصی کودک و نوجوان برپا کرد و امسال نیز فعالیت این موکب به زائرین کودک و نوجوان ادامه خواهد داشت، برنامه ریزی برای تامین محتوای مورد نیاز موکب در خصوص غدیر، عاشورا، اربعین و ظهور صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: موکب فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در زیارت اربعین به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برنامه‌هایی همچون سرود و نمایش در موکب خود خواهد داشت.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار