موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
203526
۳۱ مرداد ۱۳۹۸

المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده

المپیاد فیلم‌سازی در سال گذشته با همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده و با حضور هفده فیلم‌ساز نوجوان برگزار شد که در نهایت با چهار فیلم برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اسامی پذیرفته‌شدگان سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در دو بخش «ایده» و «فیلم» را اعلام کرد.

نخستین دوره آموزش فیلمسازی نوجوانان با ساخت فیلم های المپیاد رو به اتمام است. این دوره برای نخستین بار در کشور به ابتکار انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در معرفی افراد مستعد، برگزار شده است.

 در این دوره از جشنواره در مجموع ۳۴۶ ایده و ۱۸۹ فیلم در سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ثبت‌نام کردند. از تعداد کل ایده‌های ثبت نام شده در سایت، ۱۹۶ اثر متعلق به دختران و ۱۵۰ اثر متعلق به پسران بود. همچنین از میان فیلم‌های ثبت‌نام شده نیز ۸ اثر متعلق به پسران و ۷ فیلم به نام دختران به ثبت رسیده است.

زهرا رجایی رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده گفت: المپیاد فیلم سازی در سال گذشته با همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده و با حضور هفده فیلم ساز نوجوان برگزار شد که در نهایت با چهار فیلم برگزیده به کار خود پایان داد، امسال نیز نوجوانان فیلم ساز شهرستان آباده با شانزده ایده آماده ی ساخت و پنج فیلم، گام در عرصه ی رقابت در سومین المپیاد فیلم سازی گذاشته اند که هنرجویان این دوره ضمن راهیابی به المپیاد به عنوان اولین و تنها گروه منتخب کشوری که آموزش حرفه ای دیده اند، به دفتر یونیسف سازمان ملل متحد معرفی شده اند.

زهرا رجایی در ادامه افزود: از میان ایده‌های راه یافته به سومین المپیاد فیلمسازی ، ۲۰ اثر متعلق به دختران و ۲۰ اثر نیز از سوی پسران نوجوان ارائه شده بود که ریحانه اعرابی و زهرا هاشمی با ایده فیلمسازی «چه اشکالی دارد» و مهدیه براتی با ایده فیلم سازی «آرزوهای کاهی» در این بخش پذیرفته شدند. در بخش فیلم سازی نیز فیلم مستند «هیبت لو» به کارگردانی انسیه اسدی شورباخورلو و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران از آباده به سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان راه پیدا کرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده بیان داشت: زهرا هاشمی، نازنین هاشمی، ریحانه اعرابی، انسیه اسدی شورباخورلو، زهرا ترابی، زینب نجمی، ستایش حداد، مهدیه براتی، ثنا ابوالحسنی، ثمین ابوالحسنی، صنم فتوح نژاد هنرجویان این دوره از المپیاد و همچنین انیمیشن روز گرگی ساخته نازنین هاشمی و غزل کنعانی، اشتباه پاندورا ساخته ی ریحانه اعرابی، فیلم مستند، هیبت لو ساخته ی انسیه اسدی شورباخورلو، خط. رنگ، صدااا ساخته ی ستایش حداد، قربانی ساخته ی صنم فتوح نژاد آثار هنرمندان نوجوان در این دوره از المپیاد بود.

شایان ذکر است کارشناس و طراح این دوره زهرا رجایی رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده و ادریس و آموزش هنرجویان را غلامرضا حیدرپناه مدرس عکاسی، حسین قسامی مدرس فیلمنامه نویسی، محمدجواد دهقان مدرس تصویربرداری و تدوین، مهدی کارگران مدرس کارگردانی و جمال دهقان مدرس صدابرداری عهده دار بودند، همچنین در ساخت آثار انیمیشن دفتر نیز نوجوانان فیلم ساز این رشته از راهنمایی و همراهی مجتبی حیدرپناه از کارتونیست های موفق و مطرح کشور بهره بردند.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار