موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203520
۳۱ مرداد ۱۳۹۸

کودکان امروز را با حرکات نمایشی یک عروسک نمی‌توان راضی کرد

کارگردان فیلم سینمایی «آباجان» گفت: فیلم‌هایی که با بودجه کم ساخته می‌شوند، دیگر جواب‌گوی مخاطب کودک و نوجوان نیستند؛ زیرا در عصر حاضر کودک را نمی‌توان با حرکات نمایشی یک عروسک، راضی نگه‌ داشت.

به گزارش کودک پرس ، هاتف علیمردانی درباره لزوم به تصویر کشیدن فرهنگ ایرانی در فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: ما از فضای کهن برخورداریم و می‌توانیم از آن در سینمایمان استفاده کنیم. همچنین قصه‌های جذابی برای کودکان داریم که قابلیت دراماتیزه شدن را دارند و در این زمینه هم غنی هستیم. شنیده‌ام کمپانی دیزنی نیز به سراغ قصه‌های ایرانی رفته و با الهام از داستان‌های ما، مثل داستان هزار و یک شب و گیس‌گلابتون آثاری را تولید کرده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اکران فیلم‌های کودک ادامه داد: این روزها شرایط اکران بهتر شده و شاهد فروش خوب فیلم‌هایی چون پیشونی سفید و پاستاریونی در گیشه بودیم. در واقع فکر می‌کنم برای جذب مخاطب، باید به سمت تولید آثار پرهزینه رفت.

علیمردانی با تاکید بر اینکه فیلم‌هایی که با بودجه کم ساخته می‌شوند، دیگر جواب‌گوی مخاطب نیستند، گفت: در عصر حاضر کودک را نمی‌توان با حرکات نمایشی یک عروسک، راضی نگه‌ داشت. فیلم‌ها باید از پتانسیل فروش برخوردار باشند و این اتفاق تنها با ساخته شدن فیلم‌های بزرگ و تولیدات پرهزینه رخ می‌دهد. باید بودجه کافی به فیلم‌های کودک اختصاص داده شود تا این اسامی بزرگ، اعم از کارگردان و بازیگر به این حوزه جذب شوند و در نهایت کاری خوب و جذاب برای کودکان، ساخته شود.

کارگردان راز دشت تاران ادامه داد: امروزه بهترین فیلم‌های دنیا، به سمت استفاده از جلوه‌های ویژه رفته‌اند. من هم اولین فیلم کودکم را در این فضا ساختم و در آن ۶۰ دقیقه از جلوه‌های ویژه استفاده کردم. اما در اکران، فیلمم نتوانست بودجه خود را برگرداند و شکست خوردم، به همین دلیل اعتقاد دارم سینمای کودک، باید با سرمایه دولتی کار شود و حمایت اقتصادی دولت را هم داشته باشد.

وی درباره اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نیز بیان کرد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای حوزه سینمای کودک، چراغ کوچکی محسوب می‌شود که باید روشن نگه داشته شود و برگزاری آن اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌تواند سینمای کودک را زنده نگه دارد.

قرار است در جشنواره امسال، علاوه بر دعوت از پخش کننده‌ها و خریداران خارجی، پنل تولید مشترک با حضور چند کشور خارجی در اصفهان برگزار شود، علیمردانی درباره تاثیر این فعالیت‌ها تصریح کرد: به نظر من، این برنامه ها ایده‌های خیلی خوبی هستند و امیدوارم در عمل نیز موفق عمل کنند و شاهد ایجاد تعامل میان فیلمسازان ایرانی و خارجی باشیم.

 

طبق مذاکرات انجام شده میان مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر اصفهان، مدیران سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و بخش خصوصی قرار شده شهر اصفهان به قطب خلاقیت هنر کودک و نوجوان در ایران تبدیل شود. علیمردانی ضمن مثبت برشمردن این اقدام گفت: تصمیم، تصمیم جذابی است و اگر این اتفاق عملی شود، اتفاق‌ خوبی خواهد افتاد. اما به نظر من مهم این است که همه‌ حرف‌ها فقط برای زمان جشنواره نباشد و بعد از آن همه‌چیز به فراموشی سپرده نشود. اگر بخواهیم سینمای کودک به رشد و ترقی برسد، باید در تمام طول سال به همه ابعاد فکر کرد و برایش دغدغه داشت.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار