موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203484
۳۱ مرداد ۱۳۹۸

رُمانی با محوریت منجی می‌نویسم

خالقی، نویسنده رمان «ظلمت سفید» گفت: باید با سوژه‌ها و داستان‌های جذاب و محکم به سمت روایتگری از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین مفاهیم آن برای کودک و نوجوان رفت تا کشش و جذابیتی دوچندان هم به این ادبیات داد.

به گزارش کودک پرس ، سجاد خالقی که با رمان «ظلمت سفید» در جمع نامزد‌های جایزه ادبی «شهید اندرزگو» قرار دارد، گفت: این رمان برای گروه سنی کودک و نوجوان، در فضای انقلاب اسلامی می‌گذرد و روایتی از انقلاب در استان خودم یعنی چهارمحال و بختیاری است. به عمد سعی کردم داستانی بومی از فضای انقلاب را انتخاب کنم تا به قصه‌ام تمایز و تازگی جدیدی بدهم.

وی افزود: البته من همچنان برای کودک و نوجوان خواهم نوشت چرا که معتقدم باید در این حوزه جدی‌تر و بیشتر نوشت؛ بسیاری از روایت‌ها درباره انقلاب اسلامی وجود دارد که هنوز ناگفته مانده است. این‌ها را اتفاقا می‌توان با زبان قصه برای کودکان گفت: تا چه بسا بیشتر به سمت کتابخوانی و داستان‌های انقلابی جذب شوند.
خالقی با بیان اینکه فانتزی‌نویسی می‌تواند عامل جدی‌تری برای قصه‌خوانی این گروه سنی باشد، گفت: حتی با این سبک نگارشی و ایجاد هیجان در قصه‌ها می‌توان کودک و نوجوان را بهتر در مسیر خوانش انقلاب اسلامی قرار داد، به هرحال باید با سوژه‌ها و داستان‌های جذاب و محکم به سمت روایتگری از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین مفاهیم ان رفت تا کشش و جذابیتی دوچندان به این ادبیات داد. خصوصا اینکه قصه گویی در فضای بومی یک منبع جالب برای داستان نویسی است.

 

وی که رمانش را در جمع نامزد‌های دریافت جایزه بخش داستان کودک و نوجوان جایزه شهید اندرزگو نیز دارد اعتقاد داشت: برگزاری این جوایز برای ما هم مایه دلگرمی است؛ هرچند رمان «ظلمت سفید»‌ی من در جمع آثار نویسندگانی قرار گرفته که همگی نیز داستان نویسان شناخته شده‌ای هستند و رمان هایشان هم خواندنی؛ برگزیده شدن در این بین نیز سخت و ارزنده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار