موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
203481
۳۰ مرداد ۱۳۹۸

سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشهد در دو بخش ایران و جهان برگزار می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشهد، ۳۱ مرداد در دو بخش سینمای ایران و جهان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا محمدی در نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشهد که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(علیه‌السلام) برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره از ۳۱ مرداد تا چهارم شهریورماه به‌طور همزمان در ۲۶ استان از جمله خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره دو بخش سینما ایران و جهان را شامل می‌شود؛ بخش سینمای ایران، فیلم‌های بلند و کوتاه است و 10 فیلم سینمایی بلند این جشنواره نیز در مشهد اکران می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه محل برگزاری این جشنواره در سینما سیمرغ مشهد است، تاکید کرد: در مشهد ۱۵ داور از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره آموزش‌ و پرورش انتخاب شده‌اند که در پایان جشنواره، دو فیلم برگزیده خود را به‌ دبیرخانه مرکزی جشنواره اعلام می‌کنند.

محمدی با اشاره به‌طرح سینما خاطره که به صورت سینما سیار در حاشیه شهرستان‌های استان برای کودکان محروم به اکران فیلم می‌پردازد، گفت: این طرح به مدت پنج روز از ۳۰ مرداد تا سوم شهریور ماه در حاشیه شهرستان‌های مشهد، چناران، گناباد و تربت حیدریه با اکران فیلم‌های خاطره ساز برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: برای جذب مخاطب حداکثری جشنواره،  تمهیداتی را مانند استقرار چهار دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف شهر برای آوردن‌ نوجوانان به‌جشنواره و همچنین همکاری و‌ هماهنگی با ستاد اوقات فراغت آموزش‌وپرورش استان و کانون پرورش فکری در نظر داریم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در رابطه با نحوه بلیت‌فروشی جشنواره نیز اظهار کرد: بلیت فروشی هم به‌صورت اینترنتی از سایت سینماتیکت و هم به‌صورت حضوری با قیمت مصوب ۸ هزار تومان انجام می‌شود.

محمدی یادآور شد: فیلم‌های این جشنواره در دو سانس ساعت ۱۸ و ۲۰ اکران می‌شود و به‌ترتیب در روز پنج شنبه، فیلم‌ «داستان‌های باغ جادویی» از آنتون کرینگز و پویانمایی «بنیامین» از محسن عنایتی نوش آباد اکران می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در روز جمعه «جزیره گنج» از حمیدرضا لوافی و «قطار آن شب» از حمیدرضا قطبی، روز شنبه نیز فیلم‌های «جوانمردان» از علی احمدی و «بیست و سه نفر» از مهدی جعفری اکران می‌شود.

وی بیان کرد: روز یکشنبه  فیلم «اینجا خانه من است» از خیراله تقیانی پور و «منطقه پرواز ممنوع» از امیر داسارگر و در روز پایانی اکران‌های جشنواره دو فیلم «غرغرو وارد می شود» از آندرس کونوریه و «تورنا ۲» از سید جواد هاشمی اکران می‌شود.

 

9 نماینده از خراسان رضوی در جشنواره هنرهای تجسمی

مدیرگروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز این مراسم گفت: خراسان رضوی در سال جاری در بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که از ۳۱ مرداد تا سوم شهریور ماه در ایلام برگزار می‌شود ۹ نماینده دارد که نسبت به سال گذشته ۶ نفر اضافه شدند.

جواد روشندل افزود: نمایندگان ما در رشته‌های تصویرسازی، عکاسی، کاریکاتور، نگارگری، نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی در این جشنواره پذیرفته شدند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار