موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203463
۳۰ مرداد ۱۳۹۸

درخشش ۱۵ هنرجو در مسابقه نقاشی«باربارا پیچنیک»

۱۵ عضو کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اصفهان، درمسابقه نقاشی«باربارا پیچنیک»سازمان نقشه برداری افتخار آفریندند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان، در این دوره از مسابقات دوسالانه سازمان نقشه‌برداری کشور به‌عنوان نماینده ایران در انجمن بین‌المللی کارتوگرافی (ICA) با عنوان «من عاشق نقشه هستم» دانیال امیری،فاطمه سادات وداد،سحر اسماعیلی،رامین علی پور،پریسا طلایی،مریم رفیعی،زهرا امیری،امیررضا امیری،رزیتالطفی، محبا نظری ، مریم صفائی ،ریما کمالی ، روناک کمالی ،زهرا رادمهر،آیان حداد دزفولی ازاعضای این کانون برگزیده شدند.

باربارا پیچنیک محقق بزرگ کارتوگرافی در رابطه با تهیه‌ی نقشه و اطلس برای کودکان است که معتقد بود برای اینکه نقشه‌ها برای کودکان قابل استفاده باشد باید شرایطی را به وجود آورد که کودکان هم اصول ساده‌ی آن را بیاموزند و هم برمبنای تکرار در استفاده بتوانند از این تولیدات استفاده کنند.

 

انجمن بین‌المللی کارتوگرافی«ICA»، یکی از انجمن‌های بین‌المللی شناخته شده در رشته‌ی نقشه‌برداری است که فعالیت خود را در سال 1959 آغاز کرده است و از جمله هدف‌های آن می‌توان به «پیشبرد مطالعه و بررسی مسایل مربوط به کاتوگرافی(ترسیم و چاپ نقشه)» و «توجه گسترده به تحقیقات علمی در زمینه‌ی کارتوگرافی» اشاره کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار