موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
203451
۳۰ مرداد ۱۳۹۸

میزگرد کودکان و نوجوانان کتابخوان استان

معاون فرهنگ و ارشاد استان از برگزاری چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سطح استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رمضانی معاون فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: ثبت نام این طرح از ۲۳ خرداد در استان آغاز شده و تا مهر ادامه دارد.

او افزود: در این طرح افراد که از ابتدای این طرح آموزش دیده اند به سایر افراد شرکت کننده آموزش داده و به این گروه از افراد آموزش دهنده تسهیلگر گفته می‌شود.

رمضانی ادامه داد: هر کدام از این تسهیلگران یا مربیان گروه‌های ۱۰ تا ۱۲ نفری را تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه در این میزگرد که با حضور مربیان تشکیل می‌شود گفت: هر کدام از کتاب‌های معرفی شده از سوی فرهنگ و ارشاد مورد بحث و بررسی اعضای گروه قرار می‌گیرد و به هنگام پایان هرکتاب اعضای گروه به نویسنده کتاب نامه می‌نویسند.

او با اشاره به اینکه کودکان ۷ ساله می‌توانند در این طرح شرکت کنند گفت: آن‌ها به دلیل نداشتن سواد به جای نوشتن نامه در خصوص آن کتاب بررسی شده نقاشی خواهند کشید و برای نویسنده کتاب ارسال خواهند کرد.

 

رمضانی ادامه داد: هدف از این طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی، رشد خلاقیت، ترویج فرهنگ گروهی و انتقاد پذیری و گفتگوی گروهی در میان کودکان و نوجوانان است.

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: تعدادی از کتابخانه‌های سطح استان عضو این طرح هستند و کودکان با مراجعه به این کتابفروشی‌ها می‌توانند از یارانه ۵۰ درصدی آن بهره‌مند شوند.

 

او با اشاره به اینکه پارسال تعداد بیش از ۲۴۰ جام باشگاه در کل استان ثبت نام شده و امسال تعداد شکل گیری این جام‌ها در حال افزایش است گفت: در این طرح بیرجند همچنان پیشتاز سایر شهر‌های استان است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار