موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
203437
۳۰ مرداد ۱۳۹۸

خانواده‌های اصفهانی جشنواره فیلم کودک را از دست ندهند

مدیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در محل باغ غدیر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، ایمان حجتی در برنامه “اینجا اصفهان” با اشاره به جزئیات سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: افتتاحیه این جشنواره دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ در محل باغ غدیر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات مراسم افتتاحیه افزود: افتتاحیه با اجرای «پژمان بازغی» همراه است همچنین دو آیتم کودکان و بزرگداشت عیدغدیر نیز در مراسم در نظر گرفته شده و امسال یک آیتم ویژه نیز  به کودکان مناطق سیل زده اختصاص دارد چراکه می‌خواهیم همه کودکان در این جشنواره حضور داشته باشند.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوان ادامه داد: براین اساس تعدادی از کودکان شهر پلدختر را به نمایندگی از همه کودکان این شهر برای حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره دعوت کردیم تا آنها نیز فیلم‌های خاطره انگیز را ببینند.

وی گفت: در تیزر جشنواره نماهایی از شهر اصفهان وجود دارد که بچه‌ها در این نماها بازی و تفریح می‌کنند و از آنجا به دل جشنواره می‌آیند براین اساس یک تیزر کاملا اصفهانی در نظر گرفته شده است.

حجتی ادامه داد: این جشنواره متعلق به مردم اصفهان است، البته اگر شهرداری در کنار این جشنواره قرار گرفته و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها برای آن تلاش می‌کنند به این دلیل است که جشنواره خوب و مطلوبی در اصفهان برگزار کنیم و کودکان و نوجوانان اصفهانی با فیلم‌ها ارتباط برقرار کنند.

وی با دعوت از همه کودکان و نوجوانان اصفهانی برای شرکت در جشنواره، اظهار کرد: امسال برنامه‌های جشنواره بسیار منظم است، از روز پنجشنبه پیش فروش بلیت‌ها در سایت “سینما تیکت” آغاز شده و همچنان ادامه دارد، جدول اکران فیلم‌ها نیز در سایت جشنواره موجود است.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوان افزود: فیلم‌ها در سینما ساحل که سینمای اصلی برگزاری جشنواره است، روی پرده خواهد رفت و بسیاری از هنرمندانی که خالقان آثار هستند نیز همراه با جشنواره به اصفهان خواهند آمد و در این سینما حضور خواهند یافت.

پردیس سینما چهارباغ محل دوم اکران فیلم‌های جشنواره است

وی ادامه داد: پردیس سینما چهارباغ نیز محل دوم اکران فیلم‌های جشنواره است که هم اکنون می‌توان از آن بلیت تهیه کرد، امسال اکران فیلم‌های جشنواره را در سینما بهمن خوراسگان نیز خواهیم داشت تا مردم این منطقه نیز از فیلم‌ها استفاده کنند، پردیس سینمایی سیتی سنتر نیز بعضی از فیلم‌ها را به نمایش می گذارد.

حجتی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره گفت: با توجه به اینکه سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در ایام دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود بسیاری از برنامه‌های جنبی نیز در راستای عید سعید غدیر برگزار خواهد شد همچون برنامه «خبر بزرگ» که به مدت سه شب در باغ فدک اصفهان اجرا شد.

وی با بیان اینکه همراه با جشنواره برنامه‌های جنبی نیز ادامه دارد، اضافه کرد: باغ نور میزبان برنامه‌های این دهه است همچنین سینماهای سیار در مناطق مختلف شهر فیلم‌های خاطره انگیز سینمای ایران را در حوزه کودک و نوجوان اکران خواهد کرد و در پردیس هنر اصفهان نیز اکران فیلم‌های خاطره انگیز را خواهیم داشت.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم در این جشنواره پرورش نسلی است که علاقه مند به هنر، فرهنگ و سینما باشد و به نوعی جشنواره وظیفه انسان سازی را نیز برعهده دارد که در این راستا چند اتفاق مهم رخ داده است؛ در جشنواره امسال ۲۰۰ نفر متقاضی خبرنگاری کودک و نوجوان داشتیم و از بین آنها ۲۰ نفر انتخاب شدند.

وی افزود: در زمینه داوران کودک و نوجوان نیز ۵۱۰ نفر متقاضی بودند که در مرحله آزمون کتبی ۲۰۰ نفر انتخاب شدند.

 سومین المپیاد فیلم سازی نوجوان برگزار می شود

حجتی یکی از مهمترین رویدادهای این جشنواره را برگزاری سومین المپیاد فیلم سازی نوجوان عنوان کرد و گفت: در این المپیاد کودکانی از سراسر کشور شرکت دارند که به اصفهان آمدند و تحت نظر مربیان نام آوری از جمله مرضیه برومند و ایرج طهماسب و سایر هنرمندان در حال آموزش هستند و این مربیان با فیلم سازان نوجوان در سطح شهر و در کارگاه‌های عملیاتی کار می کنند.

وی افزود: در این جشنواره بخش داوری و خبرنگاری به نوجوانان و کودکان واگذار شده همانگونه که برای رونمایی از پوستر این جشنواره نیز از آنها استفاده کردیم و سعی می کنیم این مشارکت نوجوانان در این رویداد افزایش یابد.

هنر، ابزار خوبی برای انتقال پیام است

وی با بیان اینکه جشنواره تلاش می‌کند که کارهای هنری خوبی را در عرصه کودک و نوجوان معرفی کند، افزود:  این روزها باید کارهای خوب را تجربه و معرفی کنیم که برای تحقق این مهم باید با کودکان و نوجوانان گفت وگو داشته باشیم البته در این جشنواره این موضوع محقق خواهد شد.

حجتی گفت: هنر، ابزار خوبی برای انتقال پیام است از این رو از پدران و مادران اصفهانی دعوت می‌کنیم بچه ها را با جشنواره همراه کنند.

راه اندازی باشگاه مخاطبان برای علاقه مندان به جشنواره

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: امسال برای افراد علاقه مند به جشنواره باشگاه مخاطبان راه اندازی شده است که پس از یک هفته از پایان جشنواره می‌توانند ارتباط داشته باشند و ممکن است در ایام سال رویدادهایی باشد که بتوان از طریق این باشگاه علاقه مندان به سینما را جذب کرد.

وی افزود: علاقه مندان به سینما که عضو باشگاه مخاطبان می شوند از ۵۰ درصد تخفیف در زمان اکران فیلم های جشنواره سی و دوم برخوردار خواهند شد.

حجتی ابراز امیدواری کرد: سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خوبی برگزار و برای مردم اصفهان اتفاق خوبی رقم بزند.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار