موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
203333
۲۸ مرداد ۱۳۹۸

خانواده‌ها از سلامت روان فرزندان خود غافل شده‌اند

معاون پرورشی و فرهنگی در هشتمین جشنواره نوجوان سالم این جشنواره را یک برنامه فرهنگی، هنری و علمی نامید و گفت: جشنواره نوجوان سالم بستر مناسبی برای پیشگیری است و امیدوارم این هم‌فکری و هم‌اندیشی، گامی برای تحقق نهضت فرهنگی پیشگیری باشد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به‌عنوان یک سند تربیتی و پرورشی است، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های استراتژیک سند تحول، دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است که شامل تمام ساحت‌های تربیتی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش در ادامه ضمن تبیین ساحت‌های شش‌گانه سند تحول و اهمیت هرکدام از آن‌ها گفت: یکی از اشکالاتی که در جامعه وجود دارد این است که نگاه به ساحت تربیت زیستی دانش‌آموزان یک نگاه متعادل و متوازن نیست به این معنا که تمام دغدغه‌های خانواده‎ها بر سلامت جسمی فرزندان است و از سلامت روانی دانش‌آموزان غافل شده‌اند این در حالی است که سلامت روحی و روانی نقش مهم‌تری از سلامت جسمی در یادگیری و تعالی و رشد و تحقق ساحت‌های تربیتی دارد.

کاظمی در ادامه ضمن ضرورت اعمال نگاه متعادل به‌سلامت جسم و سلامت روان افزود: امروز یکی از مأموریت‌های مهم ما به ‌عنوان سفیران تحقق سلامت روانی همین است که سلامت روانی و اجتماعی را به گفتمان اصلی جامعه تبدیل کنیم و مشارکت همه ذینفعان را بخواهیم.

وی برای رسیدن به این هدف، به ظرفیت‌های درون و بیرون دستگاه اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم از اقدامات خاص، ظرفیت شبکه بزرگ معلمان و مدیران، تشکل‌های دانش‌آموزی و همکاران بهره ببریم تا بتوانیم نهضت فرهنگی پیشگیری را رقم بزنیم ضمن اینکه با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه‌هایی را همانند طرح «یاریگران زندگی» که ایده و ابتکار شخص سردار مؤمنی بود را در دست اجرا داریم و در اول مهر زنگ این طرح را به صدا درمی‌آوریم.

کاظمی همچنین به ظرفیت سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش‌ و پرورش به دلیل گستردگی کار، نیاز به همکاری و مشارکت همگان دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، یکی از شرکای ماست و اتفاقاً نگاه فرهنگی به موضوع دارند.

وی همچنین به آرامش روانی اشاره کرد و گفت: هرچقدر پیوند خود، خانواده و دانش‌آموزان را با سرچشمه وحی بیشتر کنیم، ارتباط دینی و معنوی خود را با نماز و قرآن استمرار بخشیم از آرامش بیشتری برخوردار خواهیم بود.

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار