موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
203192
۲۶ مرداد ۱۳۹۸

بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در بوکان برگزار شد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بوکان از برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش کودک‌پرس ، اسماعیل فروغیان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بوکان از برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه گویی در این شهرستان خبرداد و گفت: این جشنواره روز پنج شنبه ۲۴ مرداد ماه، با حضور ۱۵۰ نفر از والدین و دانش آموزان بوکانی با قصه گویی ۲۰ نفر نوجوان و مادربزرگ‌ها برگزار شد.

به گفته او، مصطفی ایلخانی زاده، یاسر احمدی و اسماعیل فروغیان داوران این جشنواره بوده اند.

فروغیان با بیان اینکه کودکان از طریق داستان‌ها و افسانه‌ها با حقایق و تجربه‌های زندگی آشنا می‌شوند، افزود: تأثیر پذیری از شخصیت‌های قصه، تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان نیز از دیگر تأثیر‌های آموزشی و تربیتی داستان سرایی به شمار می‌روند.

او ادامه داد: در واقع داستان خلاقیت گسترده‌ای است که با آن هر فردی می‌تواند عقاید به ظاهر نامعقول را بازیابی و آن‌ها را جایگزین و استفاده سازنده از آن‌ها را مطرح کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بوکان در پایان تصریح کرد: داستان سرایی به مثابه تدبیری مداخله‌ای برای آموزش، می‌تواند دانش آموزان را به کشف معنای منحصر به فرد بودن خود ترغیب کند و توانایی آن‌ها را برای برقراری ارتباط واقعی بین افکار و احساسات افزایش دهد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مانند سال‌های گذشته، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، دینی، علمی و ادبی بسیاری برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان برگزار می‌کند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار