موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203161
۲۶ مرداد ۱۳۹۸

بیان خیر و شر با افسانه‌های محلی

بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دبیری سید احمد میرعلایی از هفدهم تا بیست و یکم مهر در اصفهان برگزار شد. از فیلم‌های حاضر در این دوره می‌توان به آدم آهنی، آقای مدیر، غیر افسانه و جاودانه زیستن اشاره کرد.

به گزارش کودک‌پرس ، در این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان، بخش‌های جنبی چون ” سینمای کودک، سینمای نوجوان، تعاریف، اشتراکات و تفاوت‌ها”،” راهکارهای اکران مناسب سینمای کودک” و نشست اهالی رسانه با میهمانان و داوران خارجی برگزار شدند.

در طول جشنواره نیز سه کارگاه آموزش فیلم نامه نویسی با حضور وحید نیکخواه آزاد، بهروز افخمی و نغمه ثمینی برگزار شد. همچنین از مسعود کرامتی، سیروس حسن پور، زاون قوکاسیان و گرگین سیمونی گریگوریان نیز تجلیل به عمل آمد.

در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، آثار زدنک میلر خالق انیمیشن‌هایی چون موش کور و ماشین خاکبرداری، موش کور و باغبان و موش کور به عنوان ساعت ساز صور مرور شد. از دیگر بخش‌هایی که در این دوره از جشنواره مرور شدند می‌توان به “مرور بر آثار سینمای کرواسی”،”مرور آثار سینمای کودک و نوجوانان آسیایی”،”مرور بر اقتباس‌های ادبی سینمای کودک و نوجوانان جهان” و “مرور آثار سرزمین‌های اسلامی” اشاره کرد.

 

در بخش مسابقه آثار پویا نمایی کوتاه و نیمه بلند ایران فیلم‌هایی نظیر آغاز شب به کارگردانی معین صمدی، باغ هزار دخترون اثر لیلا خلیل زاده و سوسک کوچک به کارگرانی حسین ملایمی شرکت داشتند که پروانه زرین بهترین اثر پویانمایی به معین صمدی برای آغاز شب رسید.

پروانه زرین بهترین فیلم بلند و بهترین کارگردانی به نادره ترکمانی برای فیلم “گورداله و عمه غوله ” اهدا شد؛ همچنین پروانه زرین بهترین فیلم نامه به وحید نیکخواه آزاد برای فیلم فرزند خوانده اهدا شد. فرزندخوانده همچنین از سوی داوران کودک و نوجوان نیز به عنوان بهترین فیلم شناخته شد.

فیلم گورداله و عمه غوله روایت گر پسری به نام گورداله است که تصمیم میگیرد از خانواده‌اش در برابر عمه غوله محافظت کند. در این فیلم افرادی نظیر هنگامه مفید و شهره لرستانی به جای شخصیت‌های عروسکی صحبت می‌کنند و فیلم در فضایی واقعی همراه با شخصیت‌های عروسکی ساخته شده است.

 

گورداله و عمه غوله فیلم ریتمیک و شاد است و در قالب شخصیت‌های بومی- اسطوره‌ای که روایت‌گر نبرد بین خیر و شر است، روایت می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار