موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
203042
۲۴ مرداد ۱۳۹۸

کودکان و نوجوانان برای “بادکنک طلایی” نمایشنامه بنویسند

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تولید آثار جدید و کارآمد با توجه به نیازهای روز کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان دانست.

به گزارش کودک‌پرس ، احمد رضایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان توسط دفتر تخصصی تئاتر و تالار هنر و اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نویسندگان می‌توانند آثار خود را در یک یا چند بخش ویژه خردسال سه تا شش سال، کودک هفت تا ۹ سال، کودک ۱۰ تا ۱۲ سال و نوجوان ۱۳ تا ۱۵ سال به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقه در دو موضوع آزاد و شهروندی گفت: بخش آزاد شامل کلیه مفاهیم و موضوعات بر اساس آموزه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و تربیتی است که می‌تواند موجب رشد و تعالی کودکان و نوجوانان شود.

رضایی حمل و نقل عمومی و پاک، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، آتش‌نشانی و حوادث ایمنی، اخلاق شهروندی و مصرف بهینه انرژی شامل آب و برق را مضامین بخش شهروندی دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان اصفهان دانست.

وی تصریح کرد: رعایت مقررات در چهارراه‌ها و میادین، خط عابر پیاده و چراغ قرمز، استفاده از حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مترو، تاکسی و BRT و استفاده نکردن از خودرو تک سرنشین موضوعاتی است که نمایشنامه‌نویسان می‌توانند در بخش حمل و نقل عمومی و پاک به آن بپردازند. همچنین در بخش مدیریت پسماند و بازیافت، موضوعاتی چون آموزش روش‌های اجتناب و کاهش تولید پسماند از جمله اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی، جداسازی پسماندهای خطرناک خانگی از جمله اجزای تیز و برنده و قرار دادن آن در جعبه‌های ایمن و تحویل آن به صورت جداگانه به ایستگاه بازیافت، مدنظر است.

به گفته رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، استفاده از گل‌ها و گیاهان مقاوم به خشکی در فضای سبز خانگی موضوع بخش پارک‌ها و فضای سبز مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان است.

وی اضافه کرد: نمایشنامه‌نویسان می‌توانند در بخش آتش‌نشانی و حوادث ایمنی به فرهنگ باز کردن مسیر برای نیروهای امدادی، عدم تجمع و فیلم‌برداری با موبایل از حوادث، نصب و استفاده ایمن از وسایل گازسوز برای جلوگیری از خطرات گازگرفتگی بپردازند.

رضایی همدلی و نوع‌دوستی، احترام و ادب‌ورزی و همکاری و روحیه جمعی را موضوعات بخش اخلاق شهروندی و اصلاح الگوی مصرف در استفاده از انرژی‌های خانگی را موضوعات بخش مصرف بهینه انرژی دانست.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان معیار انتخاب آثار را کیفیت ساختاری و محتوایی آنها دانست و گفت: تنها آثاری مورد داوری قرار می‌گیرند که در هیچ منبعی چاپ نشده، در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده و در هیچ سطحی اجرا نشده باشد.

وی با بیان اینکه فراخوان مسابقه از فروردین ماه امسال انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۳۰ آبان ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه است و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ نویسندگان علاقه‌مند به شرکت در دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان با عنوان “بادکنک طلایی”باید آثار خود را در قالب فایل Word و از طریق پست الکترونیکی honartalar@gmail.com به دبیرخانه مسابقه ارسال کرده و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه فراخوان به تالار هنر واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۳۵۶۶۰۸۸۱ و ۳۵۶۶۰۸۸۲ تماس حاصل کنند.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار