202910
۲۲ مرداد ۱۳۹۸

دانش‌آموزان گیلانی در مرحله کشوری نوجوان سالم حائز رتبه شدند

سرپرست معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۱۱ دانش‌آموزان استان در مرحله کشوری هشتمین جشنواره نوجوان سالم حائز رتبه شدند.

به گزارش کودک‌پرس ، جمیل غریب افزود: علی فرخ بخش دانش آموز دوره متوسطه دوم از شهرستان تالش با اثر زندگی به رنگ آتش در رشته فیلم داستانی رتبه دوم مشترک کشوری را به دست آورد، راحله پیروزی دوره متوسطه اول از دیلمان در رشته نقاشی (گواش) سوم شد، مبینا مقدم، فاطمه رجب پور و مهدیه عیوضی دانش آموزان دوره متوسطه اول از خمام با اثر روزهای بارانی در فیلم داستانی عنوان سوم کشوری را از آن خود کردند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان سیده یلدا سیدی زاده، سمانه جباری، آرشیدا فلک خواه، ریحانه سادات خوش سیما و کبری نورمحمدی دانش آموزان متوسطه دوم از شهرستان صومعه سرا با اثر روح خاکستری در رشته روزنامه دیواری سوم مشترک شدند و معصومه خجسته دانش آموز دوره متوسطه دوم از شهرستان لاهیجان با اثر مکان های تخلیه خشونت در رشته ایده پردازی سوم مشترک شدند.

سرپرست معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان سالم به منظور ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به اعتیاد و رفتارهای پرخطر در تمام مدارس استان با جذب آثار مرتبط پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سه مرحله منطقه، استان و کشور برگزار می شود.

 

وی بیان داشت: ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، کاهش سوء مصرف مواد و آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان و رشد و شکوفایی ظرفیت های دانش آموزان از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم است.

وی درباره برگزاری جشنواره نوجوانان سالم در گیلان خاطر نشان کرد: در جریان برگزاری این جشنواره در مجموع، ۴۶ هزار دانش آموز از مناطق مختلف شرکت کردند که از این تعداد چهار هزار نفر به مرحله استانی جشنواره راه یافتند که پس از داوری حدود یکصد اثر در مرحله استانی برگزیده شدند که از این تعداد ۶۵ اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

فراخوان هشتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم  در آذرماه سال گذشته به مدارس ارسال شده بود که دانش آموزان تا بیست و پنجم اسفندماه فرصت ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره را داشتند، عکس، فیلم کوتاه و انیمیشن، نقاشی، نشریه دیواری، مقاله، ایده پردازی، ابتکارات، نرم افزار چند رسانه ای، انشاء و تئاتر از جمله آثار ارسالی به جشنواره بود.

هشتمین جشنواره نوجوان سالم در محورهای پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوء مصرف مواد مخدر و خشونت برگزار شد.

 

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار